Hoelang spelen jullie kleintjes?

A

Anoniem

Guest
Hoihoi!

Even een vraagje: hoe lang kunnen jullie kleintjes zichzelf bezig houden? Ik merk vaak dat Lara het na 10-20 minuten in de box al zat wordt (zeker als ik in beeld ben!). Daarna zet ik haar dan in d'r loopstoel, dat levert nog 10-20 minuutjes op. Maar dan is ze het echt zat en wil ze aandacht van mij. We lezen dan vaak een boekje ofzo, beetje samen spelen. Maar als het aan haar ligt sjouw ik d'r dan op de arm het hele huis door. Zodra ik d'r weer in de box, op de grond of in de loopstoel wil zetten dan begint ze te miepen.
Echt moe is ze dan nog niet, want als we haar op bed leggen (nadat ze 2 uur ofzo wakker is geweest), ligt ze gerust nog een uur zoet in d'r bed te spelen. Terwijl ze beneden echt alleen maar zou zeuren (zelfs bij mij)!

Is dit herkenbaar?

Efraim kan zich 'normaal' gesproken behoorlijk goed bezig houden.
Nu dan even niet...
Als hij uit bed komt krijgt hij eerst altijd wat te eten (fruit, boterham of warm eten)
Draarna zet ik hem in de box of op het speelkleed.
Daar vermaakt hij zich wel 20 minuten tot een half uur. Soms wel langer.
Hij gaat vaak miepen als ik hem tegen het einde van dat half uur aandacht geef.
Dus een aai over zijn bol en kusje of wat dan ook...
Dan spelen we vaak nog even samen of lezen een boekje...
Als ik dit aan het begin al doe ben ik er van verzekerd dat hij de hele tijd aan het miepen is...

Efraim is vaak ongeveer 2,5 uur op.

Aimee kan heel goed alleen spelen soms wel een uur achter elkaar!
Maar er zijn ook dagen dat ze het liefst 24/7 aan mn broekspijp hangt en me overal piepend achtervolgd... Erg vermoeiend is dat... Maar ik heb net dr eerste tandje ontdekt dus als t goed is speelt ze zonder pijn weer lekker alleen! Ze ligt nu al een behoorlijke tijd onm dr speelkleed en hoor een hoop kabaal, ze heeft t prima naar dr zin!!!
Bedtijd? Nou ik geloof niet dat ze daar al zin in heeft! Ach we genieten beide van onze tijd voor onszelf! hihihi!

Liefs L81

Gelukkig kan Belaantje zich nu goed zelf vermaken.
Maaaaaaarrrrr er zijn ook periodes dat dat dus niet zo is, maar ik denk dat ik die periodes wel zo een beetje heb gehad.
Ook hier was het zo (en nog soms) dat idd zolang ik in beeld ben ze het het ergst vind..
Maar op de grond kan ze úúúúúúren zoet zijn met van alles!! echt zóóóó liefff!!

Maar als ze het zat word gaat ze klieren (soms na 30 minuten soms na 1 uur) en doet dingen die niet mogen
Maar over het algemeen gaat het wel lekker hiero!

Groetjes Debby

Hoihoi!

Goed om jullie ervaringen even te lezen. Vooral het feit dat jullie kleintjes ook vaak beginnen te miepen zodra je in beeld komt of ze tijdens het spelen even aandacht geeft. Bij mijn man doet ze dit veel minder, dus hij baalde eigenlijk al dat ze zoveel meer aan mij lijkt te hechten dan aan hem. Terwijl het voor mij soms weer lastig is dat ze zo op mijn aanwezigheid of aandacht reageert (omdat je dan meteen je handen weer vol hebt...). Maar als ik zo jullie reacties lees lijkt het een natuurlijke gang van zaken... Pffft... ons kindje is dus niet abnormaal!

Ik lees hier periodes van een half uur en een uur...Dat wil ik ook!
Ik ben al heel erg tevreden als Chloë zich 20 minuten bezig kan houden, zonder te miepen.
Hier is het ook zo dat als ze me ziet, het dan mis is, maar ja, kan me moeilijk voor haar verstoppen.
Ik laat haar dan ook gewoon miepen, maar gezellig is het niet.
Ik klaag niet hoor, want ze heeft echt een hele lange periode gehad dat ze zich helemaal niet kon vermaken.
Als we ergens naar toe gaan, is het altijd goed. En nou zijn we nogal vaak onderweg met het brengen en halen van de oudste naar/van school, dus dan is ze helemaal in d'r hummetje.
Sil

Natuurlijk is jou kleintje niet abnormaal! Ik denk dat ze daar bijna allemaal wel last van hebben hoor, de ene misschien iets erger dan de ander..
Hier gaat   het wel goed eigenlijk, ze kan lang alleen spelen (soms echt een uur als ik haar haar gang laat gaan!!)
Maar ook zij heeft (met periodes) dat ik haar op zo'n moment echt helemaal geen aandacht moet geven anders begint ze wel te "zeuren" en wil ze op de arm. Vooral als ze een beetje moe aan het worden is.
Dus dan laat ik haar maar alleen spelen zonder tegen haar te praten (want dat is dan voor haar al genoeg om te beginnen!) of met haar te spelen of knuffelen......en dan voel ik me toch weer een beejte schuldig omdat ik niks tegen haar zeg enzo...
Maar goed, dat zal ook wel weer allemaal over gaan ...denk ik....!

soms kan Lukas een uur of langer alleen spelen (meestal eigenlijk).
Maar als hij niet lekker is lukt het hem een half uurtje ofzo. Gaat best wel heel goed dus, zelfs in de box. heel fijn! Ik probeer hem wel juist aandacht te geven als hij lief speelt, niet alleen als hij piept, zodat hij dat als hij groter is niet als machtsmiddel gaat gebruiken. Dus   hij vind thet volgens mij ook best leuk om alleen te spelen, omdat mama af en toe met haar gekke kop bij de box komt hangen

Terug
Bovenaan