hoelang spenen uitkoken??

hoelang moet ik de spenen van de flessen nog uitblijven koken?? ik ben het zo zat!! ik hoor wel eens verhalen dat de spenen in de vaatwasser worden gedaan. wat vinden jullie hiervan?? ik heb mij voorgenomen om de spenen tot een jaar uit te koken (in een magnetronsterilisator). ik ben benieuwd wat jullie doen

groetjes sibje

hoi hoi

ik doe ze ook ongeveer nog 2 x per week allemaal in de magnetronsterilisator

vind het een kleine moeite dus doe het gewoon nog

was ze nooit af met sop en heb geen vaatwasser dus daar gaan ze ook niet in

nieuwe spenen kook ik wel altijd de eerste keer uit in een pan

groetjes moekje

Hoi hoi,

Bij ons gaan ze 1 keer per week in de magnetron.
Zijn fiepjes (fopspeen) kook ik wel 1 keer per week in een pannetje uit 10 minuten. Gewoon omdat die dingen overal belanden, op de grond, onder het bed enz.
Ik zou ze niet in de vaatwasser doen hoor. Dan komt die zeep ook in de speen en dat lijkt me niet echt gezond.
Als Sven ziek is, steriliseren we zelfs nog wat vaker.
Ik vind het ook een kleine moeite en ik doe het vaak als ik de keuken aan het opruimen ben of zo.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi hoi, Dylano gebruikt geen spenen meer. Maar ik heb ze eerst ook altijd in sterrelisator gedaan. Totdat ik hoorde dat je ze in de vaatwasser mag doen. Bij Prenatal heb je zelfs speciale korfjes voor de spenen e.d. voor de vaatwasser.
Ze worden en gewassen en nog eens goed gestoomd ook, wel op de hoogste temperatuur. Maar als je gevoel zegt dat je het niet moet doen, zal ik het zeker niet doen.

Liefs Debby.

ik kook ze al een hele poos niet meer uit! lianne is nu een jaar,maar ik doe het denk ik al wel 4 a 5 maand niet meer hoor!
is echt niet nodig meer! ze kunnen nu wel wat hebben hoor die kids!
en zelf kook je je beker toch ook niet uit..

maar goed als jij het liever nog wel doet lekker blijven doen toch..

maar nodig is het dus niet!

groetjes marjolein

Toevallig heb ik met dezelfde vraag ongeveer een maand geleden het CB gebeld. Ze hoeven dus al lang niet meer uitgekookt te worden. De flesjes hoeven echt alleen de eerste 3 maanden en mag je nu dus gewoon afwassen. Spenen mag je ook gewoon afwassen of met een beetje sop tusse je vingers onder de kraan doen. Ook mag dus alles in de vaatwasser. Nu moet ik alleen wel zeggen dat wij het ook veel makkelijker vinden om ze in de magnetron sterilisator schoon te maken. gewoon omdat dan alles na 4 minuten schoon is terwijl de vaatwasser zo vol zit en langer duurt. Maar het hoeft voor de hygiene dus niet meer.

Ik heb het aan het begin netjes elke dag gedaan in een pan met water (toen nog geen magnetron, dus die kwam wel snel haha)
Maar na 3/4 maanden deed ik het wekelijks en met 6/7 maanden 1 keer per maand. En nu toevallig vandaag weer. Zat een maand of 2 tussen deze keer en de vorige keer.
Nu lees ik dat het niet hoeft, maar ik doe het gewoon af en toe voor de frisheid. En natuurlijk af en toe nieuwe spenen kopen!
Ik doe trouwens nieuwe spenen wel altijd eerst steriliseren!

groetjes Mariska

Ik doe trouwens nieuwe spenen wel altijd eerst steriliseren!

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Doe jij spenen altijd steriliseren? Kom je ook uit Brabant?

liefs

Linda

Terug
Bovenaan