hoelang van puntje naar ....

tand hahaha,ik denk,zal het maar eens spannend houden.
Ik vroeg me af nu Teun een klein scherp puntje heeft wanneer dit een echte tand gaat worden. Ik hoorde dat het snel kan gaan maar wat is snel?

Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,

Je hebt weinig aan mijn antwoordt maar ook dat verschilt per kindje net zoals het doorkomen van tandjes,mijn dochtertje begon met n puntje maand geleden,nu is t al n half tandje,

groetjes ramona

Hier duurt het gwoon 1 maand hoor.
En dan heb ik het echt over het moment van doorbreken tot aan het helemaal door zijn.
In totaal heeft ze er nu 8 waarvan: 4 volledig door, 2 voor de helft en 2 net een puntje.

groetjes debby mv B'Elanna

oooh, hier dus ook een puntje...dacht ECHT dat het nu ook meteen helemaal door zou komen,maar dat kan dus nog wel even duren
Wel jammer, was al helemaal trots!
Maar euh... is dat trouwens wel datgene waar ze last van hebben? Van dat eerste gedeelte (puntje) zeg maar? Is het zo, dat als dat eenmaal over is dat ze geen pijn meer voelen of kunnen ze er last van hebben totdat de tand helemaal door is??

Als het tandje eenmaal door is hebben die kleintjes er al snel geen last meer van.
Soms duurt het heel lang voor een tandje door is en soms heb je het zelf niet eens in de gaten. Liv heeft er inmiddels 6 helemaal door, maar met name de laatste 2 gingen heel snel. Binnen een week waren ze er allebei en ze heeft er nauwelijks last van gehad. Mijn ervaring met Max (nu ruim 2) is, dat hij vooral van zijn eerste 2 tandjes veel last heeft gehad, daarna van zijn hoektanden en tenslotte van zijn kiezen, maar die kwamen dan ook vrijwel allemaal tegelijk door.
Groetjes,
Patricia, MV Max 090505 en Liv 141206

Terug
Bovenaan