hoelang verkouden!?

Hallo mensen,
Even een vraagje,hoelang blijven jullie kinderen verkouden zonder dat er verbetering te
zien is.
Onze zoon is nu al heel lang verkouden(heb al vaker een vraag gesteld daar over op dit forum).
Ik voel me zo machteloos,omdat elk huis tuin en keuken middeltje tot nu toe niet helpt.
Vorige week bij de huisarts geweest,alles was goed en schoon.
Het loopt hem de neus uit en zo langzamerhand wordt ie er wat hangerig van.
Het hoesten 's nachts is wel minder geworden maar overdag hoest ie veel.Ik heb wel het idee dat het los zit,en dat is toch goed!?


 
hij is er vaak eerder doorheen als zijn papa en mama. Bij ons duurt het soms wel 3 weken, bij hem vaak nog geen week. ik merk alleen wel dat hij in het eerste jaar thuis met mij of mijn vriend niet zoveel weerstand heeft opgebouwd. Hij is tot 16 maanden nooit ziek geweest, gaat vanaf 1 mei naar het KDV en heeft vanaf die tijd weleens weken dat hij van de ene in de volgende verkoudheid glijdt, maar ja tegen de tijd dat hij naar de echte school gaat heeft hij daar vast een goede weerstand opgebouwd
 
hoi,

ik las net je berichtje over verkoude zijn.
die van mij zijn het bijna nooit en als ze het zijn duurt het vrij lang dat ze er vanaf zijn maar ik ken kindere die de hele winter maanden verkouden zijn vanaf het moment dat de r in de maand komt (september tot en met april) verkouden zijn en daar kan je niets aan doen en die kindere komen heel vaak buiten dus of het met weerstand te maken heeft weet ik niet denk dat het ook aan het type kind ligt.

hoop dat je er iets aan hebt.
groete brig,bas en thijs
 
Hoi,

Is het alleen neusverkoudheid, met hoesten, of ook met koorts en andere..... Geen benauwdheid, goed slapen? Of juist niet.

Als hij zo'n last heeft van de neus kan het heel goed zijn dat zijn neusamandelen ontstoken zijn. Chronisch neusverkouden... heeft onze dochter ook. Niets verder aan de hand, meestal gewoon hoesten en een snotneus. Voor het slapen gaan goed stomen, en lekker insmeren met luuf, dan slapen ze het beste, en goed uitgerust kan je de strijd tegen die loopneus veel beter aan natuurlijk.

sterkte lin
 
hallo hieke,



ja verkouden zijn,onze dochter(half jaar) was tot sinds kort ook goed verkouden.

nu ben ik echt geen overbezorgde moeder,maar de reactie van andere mensen maakte mij steeds bezorgder.

zo van oo wat zielig en je moet echt maar de dokter.

ook allemaal tips.

ik heb neusspree gekocht en gestoomt in bad,een opengesnede ui op de kamer (stinkt wel erg)

mensen zeiden ook binnen blijven.

mijn man begon ook al te zeggen; morgen ga maar naar de dokter.

om hem gerusttestellen deed ik dat.

had ik maar naar mijn eigen moedergevoellens geluisterd,ik voelde mij een beedje voorschut.

ze was gevoon goed verkouden en ik deed alles goed.

onze dochter was goed levendig had geen koorts er was inderdaad ook
even maar haar neusamandelen gekeken en babyneusspree kun je gewoon
lang door gebruiken.(voor volwassenen niet)

en vooral naar buiten gaan, binnen hangen alle bacterie.

ook zei de dokter dat de tweede kind vaak sneller verkoeden is, en onze
dochters gaan ook naar een kinderdagverblijf(1xin de week) en daar
lopen ze het ook heel snel op.(was goed voor de weerstand)

maar als een kind een jaar is geweest wordt dat minder.

en het mooie was een dag na het dokter bezoek was ze zo goed als beter.



zo zal het vast bij elk kind anders zijn maar ook naar je eige gevoel
luisteren en je niet door opa's en oma's oom's en tante's gek laten
maken.



 
Hoi,
Ik ken het probleem van veel verkouden zijn; mijn kleine griet is ook vaak (en nu weer!) verkouden. Heb inderdaad ook begrepen dat je toch wel met ze naar buiten moet omdat inderdaad frisse lucht het beste is.
Wat ik ook nog wel eens doe; als ik haar onder de douche zet een beetje "baby stoombadje" bij het water doen (dat ruikt lekker naar eucalyptus) en dan lekker pyama aan, warme fles melk drinken en dan lekker naar bed. De luchtwegen zijn dan lekker open, en daardoor kunnen ze over het algemeen beter slapen.
Maar nogmaals, ik wordt er soms ook helemaal gek van van al die snottebellen en dat gehoest en geproest,....dus als er nog andere bruikbare tips zijn dan hou ik me graag aanbevolen.

Groetjes,
Marjolein
 
Terug
Bovenaan