hoelang vers fruit houdbaar

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

even een vraagje

ik heb net lekker een fruithapje samengesteld en behoorlijk wat over. Normaal geproken at ik het dan altijd op, maar bedacht me in een keer dat ik het misschien wel een dag kan bewaren in de koelkast..

wie weet dit?

liefs tobi

Zat ik me inderdaad ook af te vragen (nee, ik heb dus geen antwoord voor je, sorry...).

Groetjes,
Myrna mv Isis

hey
op mijn werk gooien we altijd de fruithappen die over zijn weg aan t einde van de dag
maar dat moet , staat in het beleid
maar of het dan ook niet meer goed is? geen idee
t wordt wel snel bruin,
dan ziet t er niet echt eetbaar meer uit haha
liefs sandra

ff een ideetje,
Op de potjes fruit staat consumeren na opening binnen 48 uur! In de potjes zitten ook geen conserveringsmiddelen dus mischien is het bij vers fruit ook hetzelfde!

Groetjes Jolanda mv Francesco

Dat vroeg ik me dus ook af toen pappa vanmorgen de andere helft van de fruithap op zat te peuzelen.
Er zal dan wel geen conserveringsmiddel in olvarit zitten, maar wel appart dat dat fruit er na 48 uur nog heerlijk uitziet. Mijn fruit is na 24 uur echt niet mooi meer!
Heb wel eens iets over citroensap gehoord..... iemand idee?
Liefs Nelleke

Vers fruit kan je ook invriezen.
Bij ons op het CB hebben ze me dat verteld.
Ik maak nu een grote beker fruit, en vries de rest in.
Ik heb dan ongeveer voor 7 keer.
Lekker makkelijk.
's Morgens haal ik het uit de vriezer en we hebben weer
een bakje.

Groeten Corine

Hoi hoi,
Mij werd verteld dat je het een dag in de koelkast kon bewaren, wel even een beetje citroensap op doen. Anders lijkt het de volgende dag zo viezig, smoeselig. Sommige fruitsoorten hebben de neiging om een beetje uit te slaan en met citroensap blijft de "kleur"behouden.

ALs je het invriest blijft het inderdaad goed. Ligt ook wel aan het fruit; banaan wordt snel donker, maar mango of abrikoos blijft vers gemaakt 2 dagen goed in de koelkast.
Citroensap over bijvoorbeeld appel zorgt ervoor dat de appel niet bruin wordt. (gaat ook wel met sinasappelsap), maar dan wil ik die foto's wel eens zien van die citroensaphapjes!!!!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan