hoelang voeden jullie (borstvoeding)

In het ziekenhuis heb ik geleerd 2x 10 minuten voeden. Maar sinds zondag spuugt meneer mij wat teveel, leek erop dat ik hem teveel gaf. Dus maandag eerst 7 minuten geprobeerd en daarna was meneer helemaal tevreden en viel als een blok in slaap!! Niet wakker te krijgen, dus heb hem maar laten slapen met het idee dat hij dan wel eerder zou komen voor de volgende voeding, maar hij kwam gewoon  4 uur later. Dus alle voedingen, zowel maandag als dinsdag 7 minuten gevoed. Zelfs de nachten zijn gewoon gebleven, zit 7 uur tussen. En hij spuugt nu veeeeel minder, gisteren 1 keer een mondje en eergister niets. (zondag bijna de complete voeding, iedere keer weer)

hoeveel minuten voeden jullie eigenlijk, ik weet dat het niet echt een maatstaaf is. Maar vind 7 minuten nu wel erg weinig. Volgende week dinsdag moet ik naar het cb, dus dan kunnen we het sowieso wel aan de groei zien.

Liefs Rixt
 
bij mij is het heel wisselend soms is meneertje na 10 minuten klaar soms drinkt hij 25 minuten aan een kant en dan nog 10 minuten de andere kant. Hij is nu 14 weken en krijgt 6 voedingen. Als hij maar 10 minuten drinkt vraag ik me ook vaak af of het wel genoeg is maar alles gaatgoed dus zal wel.
 
Heb maar even gebeld, maar 5 minuten is inderdaad toch wel te weinig. Omdat meneer ook nog wel eens spuugt (en dan is het toch wel iets meer dan een mondje vol), begon ik toch wel te twijfelen.

Maar ik moet de druk meer van de borsten halen, en dan aanleggen. Dan krijgt hij niet teveel in 1 keer binnen, kan dus dan langer aan de borst en spuugt dan (hoop ik) ook minder. We gaan het maar proberen, blijft moeilijk met die kleintjes (de mijne is trouwens 4 weken)

Liefs Rixt
 
Dat advies van het ziekenhuis was waarschijnlijk voor de eerste dagen hoor, om de melk wat op gang te krijgen.

Nu hoef je geen tijdslimiet aan te houden hoor! Je moet gewoon naar je kindje zelf kijken, hem laten drinken zo lang hij wil, en hem in principe 1 borst per keer geven. Valt hij tevreden aan je borst in slaap, kun je hem daarna verschonen, even voelen of je borst leeg is, zo niet, geef je hem dezelfde borst als toetje, is hij wel leeg kun je kijken of hij de andere borst nog wil.
Als je dus 5 of 7 minuten de ene borst geeft en daarna 5 minuten de andere krijgt hij veel te veel voormelk binnen, en gaat hij dus spugen, krijgt hij groenige ontlasting, en groeit veel minder.
Plus dat je borsten veel te veel melk aanmaken.

Succes!
 
Het verschilt per kind hoe snel ze drinken en het hangt denk ik ook af van de snelheid van de melk.. Daniel dronk in 5-10 minuten 2 borsten leeg en was meer dan tevreden.

Groetjes, Yvette
 
quote: Rixtmeiske schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-05-2009 12:49:59'));

In het ziekenhuis heb ik geleerd 2x 10 minuten voeden. Maar sinds zondag spuugt meneer mij wat teveel, leek erop dat ik hem teveel gaf. Dus maandag eerst 7 minuten geprobeerd en daarna was meneer helemaal tevreden en viel als een blok in slaap!! Niet wakker te krijgen, dus heb hem maar laten slapen met het idee dat hij dan wel eerder zou komen voor de volgende voeding, maar hij kwam gewoon  4 uur later. Dus alle voedingen, zowel maandag als dinsdag 7 minuten gevoed. Zelfs de nachten zijn gewoon gebleven, zit 7 uur tussen. En hij spuugt nu veeeeel minder, gisteren 1 keer een mondje en eergister niets. (zondag bijna de complete voeding, iedere keer weer)

hoeveel minuten voeden jullie eigenlijk, ik weet dat het niet echt een maatstaaf is. Maar vind 7 minuten nu wel erg weinig. Volgende week dinsdag moet ik naar het cb, dus dan kunnen we het sowieso wel aan de groei zien.

Liefs Rixt



Jammer dat ze in het ziekenhuis met tijden werken!
Bij borstvoeding moet je juist niet op je horloge kijken maar gewoon naar je kind.
Je biedt een borst aan en laat je kind drinken tot het zelf stopt. En dat kan van alles tussen 5 en 25 minuten zijn! Daarna laat je boeren of je verschoont en je biedt de andere borst aan.

Zeker in het begin als je nog met overproductie kampt kan een kind in een minuut of 5 al klaar zijn met drinken. En als ze wat ouder en sterker zijn kan dat weer.
 
Een half uur tot een uur per voeding hier! Nu ze 6 maanden is begint het iets korter te worden. Wat Dirksmama zegt, niet klok kijken, gewoon laten eten zolang je kleintje wil/nodig vindt.
 
Gemiddeld is het nu 30 minuten voor 2 borsten, maar soms ook wel 10 minuten of 45 minuten...
Ik hou zelf aan2 x 20 minuten, maximaal overdag als mijn peutertje ook wakker is (kan niet eindeloos blijven voeden als hij de tent afbreekt, ha ha). In avond en nacht kijk ik alleen op de klok om er zeker van te zijn dat ze minstens 10 minuten gedronken heeft, omdat ze regelmatig loslaat, ook wanneer het buikje nog niet vol zit.
 
Terug
Bovenaan