hoelang wachten met proberen na currettage?

A

Anoniem

Guest
hoi

ik heb een vraagje:

vorige week woensdag ben ik gecurreteerd. We waren 11 weken zwanger , na 3 rondes van 1e kindje maar bij de 1e echo bleken wij zwanger te zijn van een tweeling waarvan de hartactie bij 8 weken was gestopt.
ik verlies nu nog wat kleine beetjes oud bloed en zo te voelen is alles weer bij het oude.

ik lees en hoor verschillende verhalen wanneer je het weer kunt proberen.Velen gaan er direct weer voor. Sommigen wachten netjes hun 1e menstruatie af.
Dat laatste lijkt me ook logisch omdat je dan een betere telling hebt.

toch vind ik dat veilig vrijen maar niks haha weten jullie hier iets over? kan het al kwaad of moeten we idd voorzichtig zijn?

ik zal deze week een test doen om te zien of het hormoon er al helemaal uit is.Dat is ook wel handig of niet?

liefs ester

Hoi hoi, na mijn miskraam vorig jaar, ben ik nog een keer ongesteld geweest, en daarna was ik weer zwanger. Heb niet bewust een maand gewacht.
Na de curetage ongeveer een week een beetje gebloed en toen had ik nergens meer last van, (wel in de bovenkamer, het moest wel even een plekje krijgen).
Ook had ik nog een testje gedaan zodat ik zeker wist dat het öude " hormoon uit mijn lichaam was, en dat was zo.
Nu ligt er een heerlijk meisje te slapen op haar kamertje!!
Heerlijk!!
Veel succes, groetjes, Alida en Fenna.

Hoi Esther,

Ik ben afgelopen vrijdag gecuretteerd en mijn gyn zei dat ik meteen weer mocht proberen en dat ze bij de eerste termijnecho toch wel kunnen zien hoe ver je bent. Daarnaast wordt je toch niet zwanger als je lichaam er nog niet klaar voor is, dus het heeft niet veel zin om te wachten. Ik zou er gewoon voor gaan, dat ga ik ook doen! Al moet ik nu nog helemaal niet aan sex denken!! haha.
Ik was ook zwanger van de eerste (in de derde ronde raak), bij vijf weken een bloeding en daarnaar wilde het vruchtje niet losraken.
Ik heb trouwen behoorlijke buikpijn van de curettage, heb jij dat ook. Lopen, zitten en opstaan is erg pijnlijk. Vandaag gelukkig iets minder, maar ik had dit zo niet verwacht.

groetjes Dusss

Hee Esther,

Je mag na een curettage meteen weer zwanger worden hoor! Het is alleen handig als je een menstruatie gehad het om te bepalen hoe ver je zwanger bent als je meteen weer zwanger mocht raken. Maar dmv echo kunnen ze dat altijd bepalen. Als jullie er aan toe zijn, moet je er gewoon voor gaan!
Trouwens, mij werd wel aangeraden om pas weer te vrijen nadat het bloedverlies gestopt was (ivm infectiegevaar). Gelukkig heb ik na de curettage geen bloed meer verloren , dus lekker veel plezier gehad. Helaas  werd ik 4,5 week na mijn curettage weer ongi, maar weet dus wel dat mijn lichaam weer 'werkt'.

Veel succes en ik hoop dat je snel gezond zwanger mag zijn!

groetjes,
Dion

Zelf heb ik 2 menstruaties afgewacht omdat ik even wat tijd nodig had. Maar in principe mag je wel meteen weer zwanger worden. Dan weet je natuurlijk helemaal niet hoe je cyclus is (want bij sommige duurt het wel 6 of 7 weken voordat ze weer ongesteld worden na een curettage). Dus 1 menstruatie afwachten is wel handig maar hoeft dus niet persé. Zelf vond ik het trouwens wel prettig dat ik ongi werd, had ik het gevoel dat mijn lichaam weer in orde was. Nou succes!!

hoi!

jeetje wat verassend zeg.. dacht echt dat ik op 1e menstruatie moest wachten.
Het is niet zo dat we er zomaar overheen willen stappen en we zo gefrustreerd zijn dat het meteen maar weer "moet".
ik was er alleen benieuwd naar omdat ik dat niet heb nagevraagd vorige week.
ik heb gewoon een hekel aan veilig vrijen sinds we voor het echie zijn gegaan hihi
doordat we zo intens iets hebben meegemaakt samen merk ik wel dat we op dat gebied niet zijn verwijderd van elkaar. ik wacht wel rustig af op het herstel van mijn lichaam.
Hoop wel dat het bloeden in deze dagen over is want ben het wel zat nu..

ja, ik had ook enorm pijn en last van mijn onderbuik en staan en lopen was vervelend. na 2 dagen trok dit weg. wat me het meest irriteerde was mijn ontlasting, dat deed en doet nu nog soms erg pijn. in de bovenkamer duurt het allemaal wat langer denk ik. je vergeet dit nooit.
heb het goed weg weten te zetten maar soms overvallen je momenten dat je even weer slikken moet.

ik hoop oprecht dat we ook een mooie positieven ervaring op gaan doen.

bedankt meiden!

kus ester

Hee Esther,

Nog bedankt voor het antwoord op mijn vraag. 'Gelukkig' is het bij jou ook zo geweest, was al bang dat het niet zou kloppen,   hihi. Ik heb ook last met ontlasting. Hoop inderdaad dat alles beter wordt. Het kan vanaf nu toch eigenlijk ook alleen maar beter gaan. Ik hoop dat we allemaal nog zwanger raken en het liefste nog in 2007 (eerder mag natuurlijk ook!!! hahaha)

groetjes Dusss

ha,

wat naar zeg voor je.
maarin principe kun je er gewoon gelijk weer voor gaan.
alleen zou ik inderdaad eerst kijken dat ik negatief test.
want ik was er ook gelijk weer voor gegaan, en deed na 5 weken een test en die was posi. ik blij. gyn gebeld, maar die zei dat is hoogst waarschijnlijk nog van de vorige. dus ik 2 keer zwangerschaps hormoon wezen prikken en inderdaad dat was er nog, maar de 2e keer prikken was het lager, dus als het daalt is het nog van de vorige.
jhet zwangerschaps hormoon hcg kan nog wel tot 8 weken blijven. ik test nu overigens alweer enkele weken negatief, dus het is wel weg nu.
niet negatief bedoelt hoor, maar ik denk dat het verstandig is eerst negatief te testen.
wat ik ook heel lastig vind aan niet eerst een menstruatie af te wachten is de onzekerheid.
ik ben nu al 11 weken aan t wachten en blijf dus testen kopen en doen elke week omdat ik of ongi wordt of zwanger ben.
maar beiden is/komt t niet.
als ik van te voren had geweten dat t wel eens wat langer kan duren tot je lichaam weer op orde is zou ik een menstruatie afwachten. dat was voor mijn gemoedsrust beter geweest. want het is nu zo onzeker allemaal. als het bij 14 weken nog niets is moet ik weer terug naar de gyn. dus nog drie weken aanmodderen.
he3laas kan ik je geen positief verhaal doen, maar ik hoop dat bij jou gewoon eerder weer op rolletjes loopt.
ik heb overigens niet veel last van de cur gehad, niet veel pijn enzo. viel mij, bij alle ellende erg mee.

sterkte

Terug
Bovenaan