Hoelang wachten met volgende zwangerschap na keizersnee?

A

Anoniem

Guest
Begin april ben ik trotse moeder geworden van een hele mooie meid. Ik ben in ziekenhuis bevallen met keizersnee
M'n dochter is nu dus 4,5 maand.
Het begint nu bij mij een klein beetje te kriebelen om voor 2e te gaan.
Alleen weet ik niet zo goed hoelang je het beste kunt wachten aangezien ik een keizersnee heb gehad.

Hoelang hebben jullie gewacht?
Ik hoor graag jullie verhalen
x

Ze zeggen dat het beter is om het eerst jaar niet zwanger te worden maar mocht je dat wel willen is het het eerst half jaar een must geloof ik maar bel voor de zekerheid de verloskundige

Ik heb in 2009 een keizersnede gehad en ze hebben geadviseerd om de eerste 9 maanden niet zwanger te worden, maar het liefst het eerste jaar niet.
Dit is volgens mij ook wel op internet te vinden. Je lichaam heeft bij een keizersnede echt zo lang nodig om te herstellen. Als je heel snel weer zwanger bent is de wond nog niet volledig genezen van binnen.

Ik ben in verwachting van de 2de, heb bij de eerste een keizersnede gehad. Mij werd geadviseerd om een jaar te wachten, om het litteken van de baarmoeder de kans te geven goed te genezen en sterk te worden. Als je te snel zwanger bent na een keizersnede, heb je meer kans op vervelende, maar ook gevraalijke complicatie's

Volgens miij moet je ongeveer een jaar wachten maar vraag het voor de zekerheid na aan de verloskundige of gynecoloog.

Hallo Mieka

Ik ben zelf 2 keer bevallen door middel van een keizersnede.
Geadviseerd wordt om minstens een jaar na de keizersnede weer zwanger te worden.
Het wil niet zeggen dat de 2e ook met de keizersnede wordt geboren hoor!
Als mijn dochtertje het niet benauwd had gehad
was ze misschien op de natuurlijke weg geboren.
Wat ik ook betwijfel want ze had de navelstreng om haar nekje.
.
Als het om een 3e gaat dan wordt het gepland tot 2 weekjes voor de uitgerekende datum omdat ze bang zijn dat het lidteken gaat scheuren.

Wij willen nog een 3e dus vandaar heb ik me laten informeren bij de gynaecoloog.

groetjes Iris

Terug
Bovenaan