Hoelang wachten met volgende zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.
Ik ben 18 augustus 2006 bevallen van een dochter. Eigenlijk denken we nu al aan een 2e kindje. Weet iemand hoelang je lichaam moet herstellen van een bevalling.
Groetjes driedec

hoi ,

ze zeggen vaak ,

9 maanden zwanger dus 9 maanden ontzwangeren.

ik hoor 9 maanden tot 1 jaar ,

want je lichaam heeft het denk ik ook wel nodig

succes groetjes moekje

hoi hoi
ze zeggen inderdaad een jaar ,maar zelf ben ik ook elke keer vrij snel weer zwanger geworden.tussen mijn oudste twee zit 15maand en als ik daar niet een miskraam tussen had gehad was het maar een jaar geweest.en dan heb ik nog een dochter van 3 een zoontje van 2 en een zoontje van 6maand,en nu zijn zouden we er nog graag eentje bij willenhebben.wat ik wil zeggen is dat het aan jezelf ligt.als je snel na de bevalling je weer goed voelt dan kan niks je tegen houden.wel is het zo dat elke zwangerschap een roofbouw is op je lichaam,maar goed dat ligt ook aan hoe de zwangerschap verloopt.bij mij zelf altijd prima en voel me altijd erg goed als ik zwanger ben.ik wens je heel erg veel succes en laat even weten wat je gaat doen oke?
liefs sil

Hoi Sil,
dus jij hebt ze allemaal vrij snel na elkaar gekregen.
Ik denk dat wij er vanaf januari  weer voor gaan.  Ik heb zelf een broer die 13 mnd jonger is. Wij hebben altijd heel veel aan elkaar gehad en dat hoop ik voor onze dochter ook.
Mijn zwangerschap is de vorige keer perfect verlopen (wil natuurlijk niet zeggen dat het een evt volgende keer weer zo loopt). Heb tot 4 weken en achteraf was het maar 3 weken voor die tijd 5 dagen gewerkt (kantoorwerk). Na de tijd herstelde ik opzich best snel. Voel me eigenlijk wel weer sterk genoeg voor een volgende zwangerschap. Het scheelt dat onze dochter ontzettend makkelijk en tevreden is. Slaapt lekker door en huilt amper.
We hopen dat het weer snel  lukken wil maar dat is altijd afwachten nietwaar.
We zullen zien.
Liefs driedec

Hoi,
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Wij gaan nu voor een 3 de kindje. Tussen de eerste en de tweede zit 2,5 jaar. We hadden ze graag sneller na elkaar gehad, maar de natuur heeft er anders over beslist. Toen onze jongste 6 maanden was hebben we besloten om er weer voor te gaan. Ik ga ervan uit dat het ook deze keer lang zal duren. Maar geloof me vanaf we de beslissing hebben genomen ervoor te gaan, was een nieuwe baby ook echt welkom. We laten de nauur haar gang gaan. Veel succes
Zenna

hoi
Mijn verloskundige gaf aan 6-9 maanden.
Toen onze oudste 7 maanden was, zijn we weer gaan klussen, en na 3 maanden was ik zwanger. Dit hadden we nooit verwacht, omdat we op onze oudste 3 jaar hebben gewacht. De meiden schelen bijna 20 maanden. Ik moet zeggen dat ik vooral het eerste jaar heel zwaar vond, vooral omdat de jongste veel ziek was. En ook de zwangerschap viel tegen, omdat de oudste nog niet liep dus ik veel moest optillen en dragen.
Maar nu vind ik het heerlijk dat ze al lekker samen kunnen spelen.   Inmiddels zijn ze  2 en bijna 4 en gaan we binnenkort voor nummer 3 !

groetjes Melanie

Ligt er helemaal aan hoe jij je lichaam en geestelijk voelt, en ook hoe de bevalling is gegaan.

Na mijn eerste moest ik van de gynaecoloog 6 maanden wachten ivm de keizersnede.
Tussen mijn meiden zit een kleine 16 maanden.

Nu ben ik alweer 5 maanden zwanger en onze knul is 8 maanden. En daarvoor ben ik bevallen na een zwangerschap van 18 weken.

Ik heb straks mijn derde bevalling binnen 2 jaar.

Ik ben na mijn zoon wel vlot weer begonnen met sporten om mijn conditie flink op peil te brengen en daar heb ik nu zeker profijt van.

Miep

Terug
Bovenaan