Hoelang wakker?

Hoelang zijn jullie kleintejs gemiddeld per dag wakker?

Felicity (23-05-07) nu 10 weken oud, die is in totaal maar een uurtje , hooguit anderhalf uur wakker vanaf het moment dat ze de fles krijgt totdat ze weer moe is en naar bed gaat! Ze krijgt haar flesje en dan nog ff knuffelen en dan lekker in de box spelen...maar dan na een tijdje is ze ook echt moe en begint ze te jengelen en als ik haar dan in bedje leg valt ze ook zo in slaap!

Dus zie mijn kleine meisje erg weinig op een dag! Maar de slaap hebben ze wel echt nodig dus hou deze regelmaat er wel in!

Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie kleintjes gaat?

Groetjes Danielle mv
Jason 01-04-07
Felicity 23-05-07

Hoi!
Dat klinkt mij in de oren als een heel gezond baby'tje! Ik vind het ook heel goed van je, dat je je kindje dan ook echt te slapen legt. En ja, een baby slaapt heel veel en zie je dus ook heel weinig. Ik ben altijd weer verbaasd, als ik ouders (vooral moeders..) hoor zeggen, dat ze hun kindje dan maar wakker houden ("anders zien we hem/haar zo weinig.."). Alsof het kindje er voor hen is en niet andersom...
Geloof me (ben moeder van 2), de tijd dat je zou willen dat ze eens wat langer zouden slapen, komt verbazend snel dichterbij!

Groetjes, Ingrid

Lotte (2-5-2007) is nu 13,5 week en slaapt ook op die manier. Hooguit een uurtje, anderhalf incl. een voeding en dan is ze echt wel weer moe. Soms zelfs eerder. Het komt vanzelf. Ze heeft nu wel eens momenten dat ze iets langer wakker is, maar ze slaapt erg veel.

Ik vind het niet zo erg, want in de eerste 8 weken huilde ze erg veel en was daardoor natuurlijk ook veel wakker. Ik vind het wel fijn als ze ligt te slapen, lekker even nog je eigen dingetjes doen. Want voor je het weet slapen ze niet meer en mag je ze de hele dag bezig gaan houden.

Groetjes, Marisa

Hoi.
Lekker toch een kindje wat zo goed slaapt!! Mijn oudste zoontje had in het begin erg veel moeite met slapen, maar na een maand of 4 leek wel of ie alles ging inhalen.. Totdat hij ruim 1,5 jaar was kwam ie smorgens rond half 8 uit bed, ging om 10 uur terug tot 12 uur, van 5 tot 6 sliep ie weer en dan ging ie om half 8 weer naar bed..
Ik heb dat op een gegeven moment zelf afgebouwd naar 1 slaapje op een dag, en dat doet ie nu (ruim 2,5 jaar) nog steeds. Hij gaat om half 1 naar bed, en om half 4 ga ik hem eruit halen..
Hij heeft dat gewoon nodig, en zolang ie zelf aangeeft te willen slapen mag ie lekker naar bed hoor... Ik hoop dat mijn jongste (3 weekjes) ook zo n makkelijke slaper is.
Gr. Anne-Marie

hallo,
mijn dochter gaat een half uur na de fles naar bed. ze is dan echt moe helaas, dus enorm spelen en knuffelen is er niet bij!
wel is ze om 15 uur wakker tot 19 uur. ze wor dan dus wel om 17 uur moe maar wil echt niet naar bed. ik laat haar dan in de box liggen en dan slaapt ze een half uur/uur.
daarna begint haar huiluurtje en geef ik haar rond half 7 ongeveer de fles en daarna gaat ze weer naar bed. 's nachts slaapt ze van 23 tot 07 uur, al vanaf haar geboorte.
dus eigenlijk slaapt ze 20 uur. wel jammer maar ze heeft het dus nodig.

groetjes martine
(demi is 9 weken)

Terug
Bovenaan