hoelang zwanger?

A

Anoniem

Guest
Mijn vraag luid als volgt.
Ik was voor het laatst ongesteld rond 16 maart,een tijd geleden dus!
Maar mijn cyclus is 40 tot 42 dagen,dus hoe moet ik nu berekenen hoelang ik zwanger ben,als ik op de online biologische klok kijk ben ik rond 2 januari uitgerekend en als ik uitga van andere al op 31 december,snap er werkelijk waar niks meer van!
Weet iemand ook wat ik het beste kan aanhouden??

Nice

Hoi,

Ik heb op babybrabbel gekeken en daar heb ik een cyclus van 41 dagen ingevuld dan kom ik aan de datum dat je uitgerekend bent van 3 januari.
Aan dat grafiekje houd ik mij ook aan en heb net een echo gehad en het klopt precies!

groetjes Caro

heyhey heb je nog geen afspraak bij verloskundige gemaakt dan?want komende week heb je jacky en die kan dan meteen echo maken.ik had deze week willemijn

Je eisprong moet dan rond 13 april zijn geweest, (is altijd 2 weken voordat je ongesteld wordt, uitgegaan van de langste cyclus die je kunt hebben: 42 dagen). Daar tel je dan 38 weken bij op en dan kom je op 3 of 4 januari uit. Je telt nu 38 weken, omdat ze altijd 2 weken extra tellen vanaf je eerste menstruatiedag, maar dat is dus gerekend bij een cyclus van 28 dagen, (is 14 dagen korter dan de jouwe).
Maar is altijd afwachten of de echo hetzelfde zegt, :) Bij mij zegt de echo 2,5 weken korter dan wij zelf dachten, (wat absoluut onmogelijk is, gezien het feit dat ik m'n eisprong getempt en gevoeld heb: een week verschil zou kunnen, dan is het eitje wat langer onderweg geweest naar m'n baarmoeder en heeft de innesteling iets langer geduurd, maar 2,5 week kan echt niet, :-(

Maar goed, als je niet zeker weet wanneer je eisprong was, zul je af moeten gaan op de echo, die geeft dan wel het meeste zekerheid...
Je hebt wel altijd een regelmatige cyclus?

Hoi hoi,

Wat ik zelf een fijne site vind en waar je ook je uitgerekende datum kunt berekenen is www.kindjeopkomst.nl en daar kom ik bij jou op 3-1-09 (zoals de anderen), zou ik als jou gewoon aanhouden tot je je eerste echo hebt gehad. Dan zou je nu 8 weken en 6 dagen zwanger zijn, dus wordt tijd voor een afspraak bij de vk!!!
Weet je de datum van de eerste dag van je laatste menstruatie niet meer precies?
Je weet natuurlijk ook niet precies wanneer je je eisprong hebt gehad, zou idd rond de 12e moeten zijn geweest.
Ik heb makkelijk praten, want ik had een lijstje met alle data (menstruatie,gemeenschap,vermoedelijke eisprongen) haha

Liefs Daan

Terug
Bovenaan