Hoelang????

Hoi allemaal ,

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je na een miskraam weer ongesteld wordt???
Is het bloeden na een miskraam ook al gewoon ongesteldheid???
Ik heb hier ( gelukkig ) nog niet eerder ervaring mee gehad, maar nu helaas wel.
Is er ook nog een wachttijd voordat je weer zwanger mag worden???
Ik kan dit maandag natuurlijk ook in het ziekenhuis vragen maar kan eigenlijk niet wachten op antwoord hihihihi. ( mijn slechte eigenschap is dus niet kunnen wachten op zulke dingen). Ik ben dus totaal niet nieuwsgierig hoor maar wil graag alles weten hihihihi.
Hoe lang duurt het gemiddeld voor je weer zwanger kan raken???

Liefs Gaby

De heren en dames medici zijn het er niet over eens, de één zegt één cyclus wachten, de ander zegt ga maar lekker weer beginnen, en sommige zeggen helamaal niets.

Zelf denk ik dat als je lichaam er weer klaar voor is dan word je weer zwanger en dat kan dus ook direct zijn.

En wat ze ook zeggen, doe waar jij je goed bijvoelt, zo wilde ik echt niet vrijen met voorbehoedsmiddelen (ben me daar gek), ik ben er niet zwanger van geworden, dus het lichaam zal het nog niet nodig gevonden hebben.

Tja en dan die menstruatie. Ook daar kan je geen peil optrekken, hangt er gewoon van af, hoe snel je eisprong weer op gang komt. Maar dan nog kan je cyclus enigszins van slag zijn. Die van mij was de laatste keer een paar dagen langer dan voor de vroeggeboorte.

Gewoon afwachten dus (je zou kunnen temperaturen, dan weet je ongeveer wanneer je de puntmutsjes kan verwachten)

Succes
Miep

Hoi Gabi,

Bij beide miskramen werd mij verteld dat het tussen de 4 en 6 weken ging duren voordat ik weer ongi zou worden. Dat klopte. De eerste keer na 4 weken, de tweede keer na bijna 5 weken.Ik mocht gewoon proberen zwanger te raken. Mits ik wachtte met sex totdat het bloeden over was. Maar dat lijkt me vrij logisch. Ben beide keren niet gelijk weer zwanger geworden. De eerste keer na 4 maanden, en nu zitten we inmiddels alweer in ronde 4. We zien wel hoelang het dit keer duurt.
Doe het gewoon zoals het goed voelt voor jullie. Als er geen medische redenen zijn kun je gewoon weer proberen zwanger te worden. Ik hoop voor jullie dat het gauw weer mag gebeuren.

Groetjes, Kat

Hoi Gaby,

Wat balen zeg dat het ook bij jou is misgegaan. Zoals de andere meiden al zeggen geeft elke vk andere informatie. Mijn verloskundige zei bij de nacontrole dat ik 4 weken na de miskraam een mensturatie zou krijgen en dat dan het licht weer op groen zou staan. Maar wij waren inmiddels al weer aan het klussen. Lichamelijk heb ik het niet zwaar gehad en geestelijk wil ik zo snel mogelijk dat fijne gevoel terug hebben!!!
Ik weet niet waarom hij zo duidelijk 4 weken zei, mogelijk zag hij dat er een eitje aan zat te komen ofzo. Want 2 dagen later meende ik mijn eisprong te voelen.
Nu heb ik alweer alle verschijnselen als toen maar nu iets erger...ben er natuurlijk ook erg mee bezig. We zien het wel.
Doe wat je zelf het prettigst vind. Je lichaam regelt het zelf wel. Wanneer je lichaam er nog niet aan toe is zal het eitje zich ook niet innestelen.
Sterkte met alles.

Groetjes Ineke

Hoi allemaal ,

Bedankt voor jullie reacties!!! Ik moet zeggen dat ik me lichamelijk redelijk goed voel hoor. Alleen heel erg snel moe. Ik slaap dan s`middags ook wel een uurtje hoor. Geestleijk moet ik zeggen dat ik alleen de eerste 5 weken echt blij was. Daarna kreeg ik last van bruine en roze afscheiding, en vanaf de dag dat ik dat kreeg had ik al het idee dat het mis zou gaan.
Nou ik kan je vertellen dat je daar ook niet vrolijker van wordt hoor.Maar ik had achteraf gezien nog gelijk ( helaas ) ook.
We zien wel hoe snel we wer zwanger zijn. We hopen natuurlijk zo snel mogelijk, maar we kunnen niks afdwingen.
Ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen hier.

Liefs Gaby

PS waar komen jullie vandaan en hoe oud/ jong zijn jullie???

Beste Gaby,

Om antwoord te geven op je vraag wanneer je weer de menstruatie krijgt weet niemand, want het is nl. verschillend. het kan 4 weken duren, of   6 en misschien wel meer. Bij mij duurde het bijna 9 weken.
De gyn. adviseerde mij om een menstruatie af te wachten terwijl andere mensen zeggen dat je niet hoeft te wachten.
In ieder geval wens ik je heel veel sterkte.

Groetjes Monique.

Hoi Gaby,

Ik werd precies 4 weken na mijn curettage weer ongesteld. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen. Er werd mij gezegd dat je gemiddeld tussen de 6 en 8 weken weer ongesteld werd, maar dat het ook 2 weken eerder of later kon zijn. Kortom: dat is dus niet te zeggen.

Zowel mijn gyn, vk als ook ha hadden me geadviseerd om een menstruatie af te wachten. Ik was daar niet zo blij mee en wilde het liefst gelijk weer zwanger worden.

Maar toen ik ongesteld werd merkte ik dat het wel een hele heftige menstruatie was waar ik heel veel last van heb gehad. Daardoor heb ik wel heel sterk het idee dat mijn lichaam het wel nodig had om in elk geval een keer gewoon te menstrueren om alles netjes "op te ruimen" en alle hormonen weer netjes te "reorganiseren" .

Ik wens jou en je man  heel veel sterkte om je miskraam te verwerken en een plekje te geven. Neem daarvoor je tijd en doe het echt even rustig aan, hoor.

Liefs Nanda

Hoi Gaby,

Ik werd precies 28 dagen na mijn miskraam weer ongesteld. Is volgens mij heel persoonsafhankelijk. Volgens mijn gyn. mag je meteen weer proberen om zwanger te worden.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan