hoellang is een bereide fles nog goed (hoeveel uur)?

hallo

ik heb een vraagje als ik een flesje maak hoelang kan ik het flesje bewaren
stel we gaan even boodschappen en ik maak een flesje klaar binnen hoeveel uur moet ik het geven?

alvast bedankt!

Hoi,
Ik ben zelf heel makkelijk met de flesjes. Ik maak standaard het ochtendflesje 's avonds al klaar en ik bewaar het dan wel in de koelkast. Maar dat staat er zeker een uur of 8-9. Ook een opgewarmd en weer afgekoeld flesje geef ik soms een uur later nog. Als mijn zoontje loopt te klieren probeer ik het later nog eens en dan maak ik geen nieuw flesje.

Ik heb wel het geluk dat Noah echt nooit spuugt, diarree of een verstopping heeft.

je kunt anders ook proberen om de poeder apart te houden in zo'n torentje en pas toe te voegen aan het flesje water als je kindje echt gaat eten.

groetjes!

Hoihoi,

Je kunt voeding voor 24 uur maken en die in de ijskast in een afgesloten voedingskan bewaren. De kan moet dan achterin de ijskast worden gezet (tegen de achterwand).
Als je een flesje mee wilt nemen, is die buiten de ijskast maar 2 uur houdbaar.
Je zou idd, als je weg gaat beter een thermosfles gekookt water en een flesje spa blauw kunnen meenemen en de hoeveelheid poeder in z'n torentje. Helft kokend water en helft spa blauw; poeder erbij, even schudden en je hebt een flesje voeding precies op temperatuur.

Groetjes Iris

ik maak het soms ook alvast klaar in de fles en doe dat in de koelkast. De volgende ochtend hoef ik alleen nog maar de fles (zonder speen) in de magnetron op  te warmen en klaar.
Je mag het 24 uur lang in de ijskast bewaren en 2 uur buiten de ijskast.
Maar dit geldt alleen voor voeding vanaf 6 maanden. Van 0-6 maanden is het 1 uur buiten de ijskast.

Babietjes groeien heel goed op een flesje, maar zij zijn de enigen niet!
In klaargemaakte melk in een flesje groeien bacterien ook razendsnel, ook bacterien waar je kindje ziek van kan worden.

Daarom moet je een flesje het liefst  meteen na het aanmaken geven. Als het niet te warm is dan max het maximaal een uur buiten de koelkast, en maximaal 6 uur in de koelkast bewaard worden.

Vroeger werd er wel gezegd dat je de melk voor 24 uur kon klaarmaken, maar nadat er in Belgie en Frankrijk een paar babies overleden zijn aan bacteriele infecties via de fles geven de fabrikanten het advies om de voeding per fles klaar te maken.
Het poede kunnen ze namelijk niet bacterievrij leveren, so wie so zodra het pak opengaat komen er bacterien in. Geef je een fles meteen na het klaarmaken, dan kan het geen kwaad, maar laat je een fles langer staan, zelfs in de koelkast, dan kunnen de ziekmakende bacterien zover uitgroeien dat het gevaarlijk wordt voor je kindje.

Kijk anders even op de site van het Voedingscentrum, daar wordt het ook uitgelegd.

Ik geef momenteel een combinatie van borst- en flesvoeding (dit omdat ze alleen aan borst niet genoeg had). Ik kolf dus af én bereidt flesjes. De flesjes maak ik smorgens klaar voor de hele dag, en bewaar ik ook in de koelkast. Buiten de koelkast is het idd erg kort houdtbaar en opgewarmt moet het binnen één uur gebruikt worden. Voor een tweede maal opwarmen mag ook niet! Veel info staat ook wel op het pak vd voeding (bijv Nutrilon) of op internet. Veel succes !

Terug
Bovenaan