Op Donderdagavond 5 mei begonnen bij mij de weeen.
Eerst wist ik ook niet helemaal zeker of het de echte weeen waren aangezien het me eerste is.
Toch maar rond half 12 de verloskundige gebeld.
Die kwam kijken en wat bleek baarmoederwand was al verweekt en had 1 cm ontsluiting.
Kort nadat de verloskundige wegging werden de weeen ook heftiger.
Hij is eerst maar weer weggegaan en als het erger werd kon ik weer bellen.
Om half 3 snachts ging het niet meer, weer gebeld en toen mochten we naar het ziekenhuis ( zou poliklinisch bevallen) rond 4 uur in het ziekenhuis en aan de ctg. volgens de zuster had ik mooie weeen en ook de ontsluiting vorderde goed. op een gegeven moment zelfs 2 cm in een uur.
Uiteindelijk kwam ik tot 6 cm ontsluiting en toen hield het op.
ze hebben nog mijn vliezen gebroken maar dat hielp ook niet. op een gegeven moment was het al half 4 smiddags en nog steeds flink in de weeen.
Toen hebben ze maar de gyneacoloog gebeld omdat ze het niet helemaal vertrouwden.
Die kwam kijken en nog 5 min later stonden 5 man om mijn bed heen.
Werd direct naar de o.k. gebracht en kreeg een spoedkeizersnede.
De kleine man bleek niet goed te liggen en zijn navelstreng zat dubbel en strak om zijn nekje.
Uit eindelijk is het goed gekomen en om 15.52 op 6 mei kwam onze zoon Ryan gezond op de wereld.
Nu kunnen we heerlijk genieten.
Eerst wist ik ook niet helemaal zeker of het de echte weeen waren aangezien het me eerste is.
Toch maar rond half 12 de verloskundige gebeld.
Die kwam kijken en wat bleek baarmoederwand was al verweekt en had 1 cm ontsluiting.
Kort nadat de verloskundige wegging werden de weeen ook heftiger.
Hij is eerst maar weer weggegaan en als het erger werd kon ik weer bellen.
Om half 3 snachts ging het niet meer, weer gebeld en toen mochten we naar het ziekenhuis ( zou poliklinisch bevallen) rond 4 uur in het ziekenhuis en aan de ctg. volgens de zuster had ik mooie weeen en ook de ontsluiting vorderde goed. op een gegeven moment zelfs 2 cm in een uur.
Uiteindelijk kwam ik tot 6 cm ontsluiting en toen hield het op.
ze hebben nog mijn vliezen gebroken maar dat hielp ook niet. op een gegeven moment was het al half 4 smiddags en nog steeds flink in de weeen.
Toen hebben ze maar de gyneacoloog gebeld omdat ze het niet helemaal vertrouwden.
Die kwam kijken en nog 5 min later stonden 5 man om mijn bed heen.
Werd direct naar de o.k. gebracht en kreeg een spoedkeizersnede.
De kleine man bleek niet goed te liggen en zijn navelstreng zat dubbel en strak om zijn nekje.
Uit eindelijk is het goed gekomen en om 15.52 op 6 mei kwam onze zoon Ryan gezond op de wereld.
Nu kunnen we heerlijk genieten.