hoera hoera alles is goed en gezond!!

vandaag een uitgebreide echo gehad omdat ons 1e kindje inmiddels is geboren met een hazelipje. Alles gecheckt en alles is goed en gezond!!
nu 100% genieten

Hai getruda3,

Wat enorm fijn voor je nu nog intenser kan gaan genieten met deze wetenschap. Toch altijd lekker lijkt mij..........Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad en kreeg te horen dat alle belangrijke functies het doen (dus dat is heel fijn om te horen) maar dat er verdenking van hazenlipje is. Kortom doorverwijzing naar het ziekenhuis wederom. Volgende week dinsdag weten wij dus meer. De vraag bij mij of ik het had kunnen voorkomen aangezien de informatie op het internet voornamelijk wijzen naar erfelijkheid en vrouwen die door blijven roken, waarvan beide niet van toepassing dus ja.........Was er bij jullie sprake van een reden bij jullie eerste en wisten jullie dat bij de 20 weken echo ook al of??????????? Ik vraag mij af of het misschien komt door alle medicatie die ik heb gekregen om juist het kindje te behouden na 5 miskramen. Veel vragen, sorry, hahaha. Het moet natuurlijk nog maar blijken of het echt zo is, maar ik wil gewoon goed voorbereid zijn. Hopelijk wil je wat vragen beantwoorden. Groetjes

toen ik zwanger was van mn eerste was er nog geen 20 weken echo dus wij wisten het niet.
best even schrikken maar door goede begeleiding vanuit het ziekenhuis heel erg goed om mee te leven hoor!!
tuurlijk hangt het af van de ernst maar ze kunnen heel erg veel tegenwoordig.
melvin heeft met 4 maanden een lipsluiting gehad en in januari krijgt hij een gehemelte verlenging zodat hij duidelijker gaat praten.
het is niet bewezen waaraan het ligt daar zijn ze nog mee aan het onderzoeken maar zover ik weet is het een schoonheids foutje het gehemelte en lip is in de buik ook open en behoort op den duur te sluiten dat is bij melvin niet gebeurt. pff veel informatie maarre je hoeft je niet schuldig te voelen het is in mijn ogen een schoonheidsfoutje waar heel veel aan gedaan kan worden.

gr gertruda

Dank je wel voor de informatie, klinkt allemaal heel logisch en duidelijk. Ik probeer mij niet schuldig te voelen, maar heel onbewust doe ik het toch een beetje, raar maar waar. Tegen mijn partner etc zeg ik natuurlijk van niet, maar als aanstaande moeder zijnde is dat misschien de natuur dat ik mij daar verantwoordelijk voor voel. In ieder geval is het fijn om te lezen dat het geen ernstige consequenties heeft en wat ik op het internet heb gevonden is het ook allemaal zoals jij schrijft te verhelpen met goede begeleiding. Wij zullen afwachten, maar echt heel erg bedankt voor jouw kant van de beleving. Schoonheidsfoutje klinkt inderdaad heel logisch.

Groetjes en fijne avond

hoi Gertrude,

zat al enige tijd te twijfelen over dit berichtje. Ik snap dat je helemaal blij bent dat het goed was (neem aan de 20 weken echo). En dat er niet weer spraken is van een hazelipje. Maar bij onze praktijk benadrukken ze altijd heel erg dat de 20 weken echo (of welke echo dan ook), nooit 100% garantie geven op een gezond kindje...
Ik snap heelgoed dat je helemaal blij bent, bij ons was ook alles goed tot zo ver ze konden zien. Maar op 1 of andere manier blijft dat altijd in mijn hoofd spoken. (had ik bij de 1e helemaal niet)

Maar ehh lekker genieten, ik doe het ook, helemaal nu alles zo lekker rommelt, schopt, beweegt van binnen!

ja hoor je hebt helemaal gelijk!
als het trouwens zo was geweest had het niet uitgemaakt hoor!! bij mijn eerste had ik wel een voorgevoel dus daarom nu ook wel voorzichtig! het was wel een echo in het umcg maar dat geeft nog niet 100% natuurlijk ach toch maar lekker genieten en niet teveel zorgen maken! het gaat snel genoeg.

Hai Gertruda......ik nog even hier, haha......
Grappig dat jij een voorgevoel had, want dat had ik dus ook....vreemd eigenlijk. In ieder geval ik had afgelopen dinsdag dus de 2de 20 weken echo alleen nu dan in UMCG en helaas wel bevestiging gekregen dat de kleine een lipspleet heeft aan de linker bovenlip. Voor de rest kon er niets gezien worden betreft gehemelte dus dat is afwachten. Kaak was wel een deukje te zien dus daar zal waarschijnlijk ook wat aan gedaan moeten worden. Tot de geboorte blijft het natuurlijk nu een verrassing, want de echo is uiteindelijk nog steeds niet 100%. In ieder geval aangemeld bij schisisteam dus zullen de nodige informatie wel ontvangen. Misschien dat ik nog eens iets aan je wil vragen....is dat dan oké? groetjes

Terug
Bovenaan