HOERA!!! IVF TOCH VERGOED!!!

A

Anoniem

Guest
hebben jullie het ook gelezen? da's wel goed nieuws. Niet dat wij al in
het ivf traject zitten, maar naar langer de tijd dat we aan het
proberen zijn komt het wel steeds meer in mijn hoofd op. En dat er in
2007 dus 3 ivf pogingen vergoed gaan worden vind ik dus heel goed
nieuws! Want ik kon er zo kwaad om worden: mensen die toch al veel
verdriet en spanningen kennen als er een onvervulde kinderwens is
moeten niet ook nog eens een financiële dreun krijgen.

nathanja

Hoi,

Ik kijk regelmatig op internet in de Telegraaf. Dan kunnen mensen reageren op een artikel. Nou,je had het eens moeten lezen. ook om heeel boos op te worden. Ik schrok ervan hoeveel mensen de mening toegedaan zijn dat als het niet op de natuurlijke weg lukt, je dat maar moet accepteren! Zo was het vroeger nu ook eenmaal. En dat niet zwanger kunnen worden geen ziekte is en dus niet vergoed dient te worden. Of nog zo iets heel kortzichtigs; onvruchtbare mensen zijn vaak de mensen met dubbele inkomens die pas later kindjes willen. Ze kiezen er zelf voor om zo laat er aan te beginnen. En omdat ze dubbele inkomens hebben, hebben ze ook geld zat voor een eigen bijdrage.
Deze reacties stonden er echt!!!

Ook ik ben nog niet zover dat ivf er aan zit te komen en hopelijk gebeurt dat ook niet, maar ik ben ook blij dat het vergoed gaat worden. Omdat ik iedereen een kind gun.

Yvet

Ik ben blij dat ik die reacties niet heb gelezen: wat belachelijk!!!!! Echt vreselijk dat mensen zoiets stoms kunnen zeggen. Als  iemand een ernstige ziekte krijgt, zeg je toch ook niet: dat is de natuur, dus doen we niks aan!!! Echt, wat kortzichtig zulke reacties.

Nou na deze boze reactie, toch weer vol goede moed verder!!!

Groetjes kim

Ik heb die reacties in de Telegraaf toen ook gelezen en schrok er echt van hoeveel mensen een nare reactie op IVF hadden, het was echt niet normaal. Werd er zo boos van! Reacties als: als je geen kinderen kan krijgen, moet je daar niets aan doen: dat houdt de genenpoel sterk. Heel eng allemaal!

Groeten, Saar.

Gelukkig heb ik die reacties niet gelezen. Want ik kan mij er echt kwaad om maken.
Wij hebben een maand geleden te horen gekregen dat IVF onze enige mogelijkheid is omdat mijn eileiders beschadigd zijn. Hier heb ik toch niet om gevraagd. Wat een onzin. Ik zou zo met andere mensen willen ruilen hoor.

Ik ben blij dat het gewoon weer vergoed wordt want dan is het nog duur. De ziektekostenverzekering vergoed ook niet echt alles. Maar 3 pogingen en hun tellen elke terugzetting van een eitje als een poging en niet een punctie. Dus daar moeten jullie goed mee uitkijken als het zover is.

Ik weet niet of er nog andere soort verzekeringen zijn, maar dat hebben wij in iedergeval nog niet ontdekt.

groetjes

Nicole

Terug
Bovenaan