Hoera! Marit is zindelijk!!!

Hoi, hoi,

Hier een ontzettend trotse mama! Marit wordt 30 juni 2 jaar en is sinds kort zindelijk.
2 weken geleden bleef ze maar aangeven wanneer ze geplast of gepoept had. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met zindelijk maken.
Met erg veel succes!

Ze doet alles op de wc! Behalve als ze gaat slapen heeft ze nog een luierbroekje aan. Maar goed. Eerst het  een en dan het volgende. Zodra ze wakker wordt wil ze ook direct de luier uit. Hahaha, zit natuurlijk ook niet echt lekker zo'n luier tussen je benen.

Moest het gewoon even kwijt! Zo goed van haar!

Liefs, Juffy

Wat goed zeg!! Wat zul je trots zijn. Fleur was ook bijna zindelijk (wordt eind mei 2), maar toen werd Eva geboren, en nu denkt ze er niet meer aan.

Maar wat fijn zeg, en ja, met het slapen is het toch nog een beetje moeilijker. Ben je haar zelf regelmatig op het toilet gaan zetten of gaf ze het helemaal zelf aan? Loop zelf te denken om de kookwekker te gaan gebruiken, omdat ik het zelf ieder keer vergeet.

Wat goed zeg!! Natuurlijk ben je hartstikke blij en trots. Het is ook heel snel. Maar als ik je goed begrijp heb je wel gewacht tot ze zelf een beetje de plas en poep begon aan te geven? Knap hoor!!

Hey Juffy,

Wat goed!! en al lekker snel. Hoe heb je dat precies gedaan dan?? Als Sam gepoept heeft komt ze naar mij toe en dan zegt ze poe en plukt aan d'r luier. Dan zeg ik dat ze dan beter op het potje of de wc kan doen maar verder weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik het verder moet doen. Heb je nog goeie tips????

Groetjes

Wat zul je trots zijn op Marit!!!
Jelle is nog niet zindelijk, het lijkt erop of ie nu begint te snappen dat er vanonder ook nog ooit iets uitkomt whahahah, dus we gaan binnekort er flink mee aan de slag!!

Groetjes Janneke

WAUW wat knap en snel!!
Ik denk dat het hier nog wel even duurt haha, rik vind het zelfs normaal om door te lopen na een ondergeplaste onderbroek.

Heb het namelijk weleens geprobeerd, maarja nog iets te vroeg denk ik voor Rik.
Ach we zien van de zomer wel, je kan het toch niet afdwingen!

En ja als jou dochter het zo goed aangeeft is dat een goed teken en dat blijkt wel!

PROFICIAT!!

Liefs Saskia

Wat lief! Jullie reacties!

Wat ik gedaan heb. Marit gaf steeds na een poep of plas aan dat ze dit gedaan had. En ik liet haar dan op de wc zitten. Vond ze machtig intressant. Even zelf doortrekken, ookal had ze niks gedaan (deed dan net als of: goed zo Marit, doorspoelen, dag plas)
Daarna samen de luier uitgedaan, echte onderbroekjes gekocht. Samen aangedaan. Zo van: Wauw, wat mooi. Nu moet je op de wc plassen.

Goed de eerste dag ging het 7 of 8 keer mis. Maar deed dan hetzelfde als bij de luier (zie boven).
En geregeld vragen: Marit moet je naar de wc? Zullen we even proberen. Na 4 dagen gaf ze meestal zelf aan dat ze moest plassen. Natuurlijk moesten we dan rennen. En als er dan echt een plas of poep kwam mocht ze doortrekken en een sticker plakken. Geweldig vond ze dat! Samen eerst deze stickers gekocht.

Thuis, naar de winkel, op visite  gewoon veel verschoning mee. Maar zonder luier!

Goed na een kleine week was ze thuis zindelijk. Een andere wc was nog eng, dit een paar keer geoefend. Ging het steeds beter. Nu oefenen we dat ze met anderen naar de wc kan gaan. Doet ze met goede bekende wel maar wat vreemdere (zoals op het kinderdagverblijf)  nog liever niet.

Als ik haar nu uit bed haal wil ze direct de luier uit en plassen. Heerlijk!
Het is even veel werk, maar daarna pluk je er de vruchten van.

Oh ja, en nooit boos worden als het mis gaat!!!!! Gewoon even iets anders aan en volgende keer beter. Koos dus de eerste week alleen maar makkelijke broeken! Hahaha. Had ook erg veel was. hahaha.

En natuurlijk pas beginnen als je kind het ook wil. Als Marit niet wilde zitten, dan zei ik ook: nou, dan niet. proberen we het straks nog eens.

Nou, dames,
Succes.

Juffy

Terug
Bovenaan