Hoera voor de puckybaby!!

Julia heeft nogal wat problemen met slapen. Ze is heel erg bewegelijk, dus houdt ze zichzelf wakker. Met het gevolg dat wij haar op schoot in slaap moeten brengen en dan slapend in haar bedje leggen. Maar vaak maakt ze na een paar minuten een beweging en is ze weer wakker. En begint het feest weer van voor af aan.
Dus maar een Puckybaby aangeschaft (inbakerslaapzakje, waardoor handjes en beentjes minder kunnen bewegen. Baby voelt zich meer geborgen). Ik had er al veel goede verhalen over gehoord, maar kon het haast niet geloven.
Maar het werkt echt!! Julia kreeg het slaapzakje gisteren voor het eerst aan en je zag haar ontspannen!
Eerst dachten we nog dat het toeval was. Maar ze heeft gisteren en vandaag steeds goed geslapen. We kunnen haar zelfs wakker in haar bedje leggen en na een beetje gepruttel valt ze uit zich zelf in slaap. Echt fantastisch!! Ookal gebruiken we het nog maar een dagje, ik merk dat ik ineens veel meer van haar geniet. Omdat ik niet steeds denk: "oh als ze maar blijft slapen".
Dus als mensen ook slaapproblemen hebben met hun Uk, een Puckybaby is dus aan te raden!

Liefs Maartje

wat super dat het bij julia werkt!!!! fijn zeg...
ik ben er een beetje huiverig voor omdat een vriendin van mij ook haar kindje had ingeakerd en het bijna niet kreeg afgeleerd...
hun kindje sliep dus echt niet zonder dat ding.
dat was echt niet leuk.

ik weet verder ook niet hoe je het straks het beste kan afbouwen of wat dan ook.

je bent in ieder geval voor nu geholpen!

Hi Maartje,
Je verhaal komt overeen met die kleine van ons. Hij kan doordat hij zo wurmpt zich ook omhoog wurmen uit zijn bed.

Mijn schoonzusje heeft een woombie gekocht voor haar kleine die nu inmiddels 6 maanden is. Wij hebben hem nu gekregen en onze kleine man slaapt 's nachts ook veel langer. Het is hetzelfde idee als de puckababy (die kende ik nog niet).

De woombie is ook nog flexibel dus de kleine kan zich nog wel bewegen. Ik weet niet hoe het werkt met afbouwen, maar overdag slaapt die van ons nog zonder.

Fijn dat dit ook werkt. Groetjes,
El

Volgens mij is de puckababy goed af te bouwen, omdat de baby nog wel een beetje kan bewegen.
Ons was door de kraamhulp geadviseerd om een paccodoek te kopen. Maar dat is echt een inbakerdoek. De armpjes kunnen dan helemaal niet meer bewogen worden. Hiervan is bekend dat het lastig is om af te bouwen. Dat leek ons dus niet slim.
Dus wij hebben voor de "mildere" variant gekozen.
Als ik merk dat Julia rustiger gaat worden, dan wil ik meteen afbouwen.
Maar voorlopig ben ik dik tevreden hoe het nu gaat!

Ik baker sinds een paar dagen ook licht in, maar heb zojuist gekeken naar een puckababy, lijkt mij toch iets makkelijker...

vind ze wel duur, dus kijk maar eens op marktplaats...

Wij bakeren ons beweeglijke mannetje in in een gewone dunne katoenen doek waarbij we de beweegruimte voor de beentjes niet belemmeren, (dan kan hij als hij krampjes heeft wel "bewegen") maar zijn armpjes dus wel ingepakt.
's Nachts zit hij altijd ingebakerd, overdag probeer ik 'm in te laten slapen zonder (lukt zo'n 50%).
ach, we xien het wel met afbouwen, zolang ik iedere ochtend een blije uitgeruste baby heb ben ik (en baby) dolgelukkig.

Ik zit er wel serieus over na te denken de Puckababy aan te schaffen, maar hij is inderdaad aardig prijzig.

Terug
Bovenaan