Hoera, we hebben een dochter

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Hier ben ik weer. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen dus kon even niet op het forum.
Ik ben vorige week donderdag 6 sept. bevallen van een hele mooie maar erg kleine dochter. Ze heet Nienke Martina en we noemen haar Nienke. De tweede naam is naar mijn schoonzusje. Ze woog 1400 gram maar ze deed het gelijk heel erg goed. ik mocht haar zelfs nog even vast houden. Nu ligt ze in de couveuse en is ze al aardig aan het groeien. Vandaag woog ze 1475 gram dus het gaat de goede kant op.
Ik ben op zaterdagavond 1 sept met weeen naar het ziekenhuis gegaan. Ik mocht toen niet meer naar huis. Ik heb toen op dinsdag een echo gehad en het bleek dat ze weer niet gegroeit was. ook was het vruchtwater minder geworden. Ze hebben toen overlegt met het WKZ in Utrecht wat ze moesten doen. Die hebben geadviseerd om het te halen met een keizersnee.
Daar waren ze bij ons in het ziekenhuis niet zo'n fan van dus wilde ze het op de gewone manier proberen. Ik kreeg op donderdagochtend om 9:30 een touwtje ingebracht met wat hormoongel erop. Hiervan moest het iets weker worden. Er zat een kleine kans in dat het door zou zetten maar ze gingen uit van vrijdag. Dan zouden mijn vliezen worden gebroken en kreeg ik een infuus. Maar bij mij werkte dat touwtje zo goed dat ik gelijk weeen kreeg. Ze waren goed te houden en rond 11:30 zette ze echt door. Ik moest toen naar de verloskamer en kreeg daar een infuus en allemaal andere draaitje om het kindje in de gaten te houden. Ik kreeg ook een ruggeprik maar die heeft niet gewerkt.
Om 14:00 had ik nog maar 3 cm ontsluiting en om 14:15 kreeg ik hele erge persdrang. ik had toen volledige ontsluiting en om 14:22 is onze dochter geboren. het was dus een snelle bevalling en ik heb het niet echt zwaar gehad. Zeker niet in vergelijking met de eerste bevalling.
Ik ben ook niet ingeknipt of gescheurd en dat was echt heerlijk.
Ik heb nog 7 dagen in het ziekenhuis mogen logeren en ik ben woensdagavond thuis gekomen. Nu rijden we 2 x per dag op en neer om mijn dochter te zien en te verzorgen, dat is wel vermoeiend want ik heb mijn andere dochter ook nog thuis rond lopen. Die heeft 2 weken bij de oma's gelogeerd en dat is gelukkig prima gegaan.
Nu gaat het met Nienke ook goed en we hopen dat ze over en week of 3 naar huis mag.
Ik hou jullie op de hoogte en iedereen nog veel succes met de laatste lootjes en de bevalling.

groetejs Mamawil

Lieve mamawil!!!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Nienke!!!

Hopenlijk mag ze heel snel met jullie mee naar huis...

Dikke knuffel, Marielle

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

groeten janneke

Hallo

Gefeliciteerd met de geboorte van Nienke. Hopelijk mag ze snel naar huis en is jullie gezin weer compleet.

gr angelique

Van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje!

Groetjes Sandra

van harte gefeliciteerd met jullie princesje nr 2 veel gezondheid en geluk toegewenst en hoop dat snel naar huis mag kunnen jullie met z'n 3 ervan genieten.

Manal 35wk

GEFELICITEERD... hopelijk mag ze snel naar huis toe en kunnen jullie genieten van elkaar !
GR Tanja

Hoi mamawil,
Jeetje, dat zal wel even spannend zijn geweest.... geweldig om te horen dat alles goed is gegaan.
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Nienke vind ik echt een hele mooie naam...
Hopelijk mag zij snel weer naar huis!
Gr,
KC

Terug
Bovenaan