Hoera wij hebben een dochter !

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Heb een tijdje even niks van me laten horen, maar sinds de bevalling ben ik eigenlijk aan weinig toegekomen (zal vast niet de enige zijn).

Op 15 oktober is onze dochter Querine geboren (10 dagen overtijd). Het was een goede en eigenlijk snelle bevalling. De eerste 5 cm ontsluiting heb ik kado gekregen, want ik  had niks in de gaten en voelde ook niks. De vk zei nog dat dit normaal niet voor komt bij vrouwen die voor het eerst een kindje krijgen. Ik stond al zeer positief naar de bevalling uit te kijken, maar het ging ook allemaal goed. Mijn man was ook super!

Wij genieten nu enorm van onze dochter en zijn allebei super trots. Ze doet het heel goed, slaapt heel ontspannen en de bv lukt ook goed. Tuurlijk zijn ook wij wel eens onzeker of we het allemaal goed doen als ze dan even huilt. Maargoed veel huilen doet ze niet en we weten ook dat je soms even moet laten huilen.

ps. bij het verhaal van Kruimel las ik verschillende verhalen over Ria Blom. Ik heb dat boek ook gelezen en kan me daarin vinden. Wij proberen ook die rust en regelmaat. Nu ze alleen nog zo klein zijn vind ik dat knuffelen en spelen in de box wel lastig, want na de bv slaapt ze meestal.

Geniet allemaal van jullie kleintje. En diegene die nog moeten bevallen wens ik een goede bevalling toe.

Groetjes Sylvia

he meid!

gefeliciteerd met jullie dochter!!! Wat een goede bevalling zeg!
Ik ben het met je eens over het lastig vinden van knuffelen, spelen etc op deze jonge leeftijd, omdat ze zoveel slapen. heb er net een topic over geopend.

Nou uk zal zo wel komen om te drinken en ga daarna naar de supermarkt......hopelijk verstoor ik nu niet zijn ritme

xx

Hoi Sylvia,

GEFELICITEERD met de kleine Querine.

Geniet lekker met z'n drieën.

Wij  hebben dat boekje van Ria Blom ook besteld, zal morgen denk ik wel bezorgd worden.

Wij "spelen" / knuffelen na de voeding in de vorm van; nog even lekker bij papa of mama liggen en lekker knuffelen. Wat moet je anders met zo'n kleintje die zo slaperig is van het eten. Daarna een schone luier (Tessa poept vaak tijdens / na de voeding) en naar bed. Ben benieuwd wat Ria Blom hierover schrijft.

Kruimel

Gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Genieten nu op die roze wolk

Monique

Gefeliciteerd met je dochter!! Geniet er lekker van.

Even over het spelen na het voeden.
Ik heb zelf een dochter van nu 3 jaar, en ben 38 wkn zwanger van de tweede.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ze nu nog veelste klein zijn om te "spelen"
De meeste babies slapen direct na de voeding, dus dat gaat nog helemaal niet op.
Wel als ze iets ouder zijn. Dan is het het een heel goed ritme om erin te houden.
Bij mijn dochter heeft het zeker gewerkt.
Ze werd er altijd erg rustig van (R/R/R)

Heerlijk hoor, een dochter !
Leuke kleertjes kopen/ mooie vlechtjes maken etc..
Ik vind het geweldig!!!

Genieten!!!!!!!

Groetjes Vilies

Terug
Bovenaan