Hoera!!

A

Anoniem

Guest
Ik zag er heel erg tegenop om weer aan de slag te moeten en had er helemaal geen zin in. Ik vond het zo moeilijk om Marissa achter te laten. Nu hadden mijn man en ik een paar weken besloten dat we uit zouden zoeken of het haalbaar is als ik stop met werken. We hebben de hypotheek overgesloten en een aantal lasten verlaagd, we gaan het wel heel erg veel krapper krijgen maar we zijn het er samen over eens dat dit het ons wel waard is. Helemaal als dat betekend dat ik Marissa zelf kan zien op groeien. Nu hebben we alles berekend en rond gemaakt en het is te doen. Het betekend wel een boel laten en niet elk jaar op vakantie, maar dat heb ik er graag voor over. Ik ben dus echt helemaal gelukkig. Er is echt een last van mijn schouders gevallen. Ik hoef dus niet meer aan het werk maar ga het huishouden runnen en zelf mijn kleine meid opvoeden. Hoera!

wat fijn voor je!

geniet ze! ik denk er ook wel eens aan. maar ik ga eerst werken en kijken hoe me dat bevalt. denk dat ik eerder een andere baan ga zoeken en minder werken dan helemaal stoppen. redden dat financieel namelijk niet.

Als je echt liever thuis wilt blijven is het natuurlijk super dat het mogelijk is. Ik zou evt. wel kunnen stoppen met werken (al zouden we dan minder geld overhouden voor extra's), maar ik wil het niet. Voor mij is 3 dgn werken een prima combinatie met het moederschap. Even helemaal wat anders aan mijn hoofd. Tijdens mijn verlof miste ik ook echt het contact met mijn collega's. Ik zou ook niet meer willen werken hoor. De kinderen gaan  2 dgn per week naar de crèche naast mijn werk  (ik geef nog volledige bv en kan daarheen om te voeden) en 1  dag per week  zijn ze thuis en past mijn schoonmoeder op.  
Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig  bij voelt en het is fijn als je de keus hebt (sommigen moeten wel werken omdat stoppen financieel niet haalbaar is).  

groetjes,
Ikke mv 2    

Wel fijn dat je niet meer hoeft te werken! Zelf zou ik wel wat minder willen, maar helemaal stoppen zie ik ook niet zitten. Ik vind het juist wel fijn nog iets anders aan mijn hoofd dan alleen maar baby's. Ik merkte dat je op een gegeven moment alleen nog andere moederes met baby's spreekt en het dan alleen over kinderen hebt...
Maar je kind(eren) zien opgroeien is natuurlijk ook helemaal geweldig!! Je kunt later altijd weer gaan werken onder schooltijd.

Hoi,

wat knap, dat je bewust deze keuze maakt en er ook helemaal voor gaat!
Ik dacht zelf altijd een fulltime moeder te willen zijn, maar blijk dat helemaal niet te kunnen! Daar ben ik veel te onrustig voor.  Door een moeilijke zwangerschap heb ik een jaar voor een groot deel thuis gezeten en de muren kwamen op me af. Het was voor mij heerlijk om weer (2,5 dagen) aan de slag te gaan.
Ik moet wel zeggen, dat de week voorjaarsvakantie met mijn mannetje alleen héérlijk was! Zo fijn om even helemaal alleen met hem te zijn. Ik kijk al uit naar de volgende vakantie. Lekker om werken en vrij zijn met elkaar af te kunnen wisselen.

Geniet van je moederrol. Wat ze zeggen is inderdaad waar: wat gaat het allemaal toch snel!

Marijon (mama van Lars - 4,5 maanden)

hoi hoi
lekker voor je meid.
ik vindt het ook een genot om bij de kids te zijn hoor.
ik functioneer dan gewoon beter.heb het geprobeert hoor te werken,maar kreeg gewoon heimwee naar de kids.
liefs sil

Heerlijk zeg,ik heb ook de luxe om thuis te zijn met beide kids,echt heerlijk!

Op het www.2007mamaforum.nl zijn er nog veel meer thuisblijfmamas dus als je wilt kletsen!

Terug
Bovenaan