hoest en spugen

Hallo allemaal,

Mijn dochtje is nu bijna 7 maanden. Normaal gesproken gaat alles goed. Maar de laatste dagen moet ze veel spugen. Gisterochtend vond ik haar 's-ochtends in bed. Ze had 's-nachts alles onder gespugt (worteltjes en melk). Ze geeft geen kick, maar heeft waarschijnlijk wel de hele nacht in haar eigen spug gelegen. Dat vind ik erg vervelend. De eerste BV die ze toen kreeg heeft ze ook weer (bijna) helemaal teruggegeven. De 2e BV heeft ze gelukkig binnen kunnen houden, maar de 3e BV ging weer mis. Eerst had ze een ontzettende poepluier (diaree??). Net toen ik klaar was met  haar verschonen, gaf ze over. Weer alle melk eruit. Terwijl ze toch al een uur geleden had gedronken en nog lekker in de box had gespeeld. Ook vanochtend was het weer raak. Ze had lekker gedronken (BV), even rechtop voor een boertje en daarna aangekleed. Ze lag lekker in de box te spelen, toen ik wat rook. Heel het boxkleed was vies. Ze had weer een hele lading melk teruggegeven. Ook moet ze best wel hoesten. Als ze net melk gedronken heeft en dat moet hoesten, begrijp ik het nog wel. Maar ze spugt soms ook pas veel later. Hoe komt dit? Wat te doen? Tips gevraagd.

Groeten,
Mama van Noa
 
Ik denk dat jouw dochtertje het beruchte virus te pakken heeft. Diarree en overgeven.
Het heeft vele mensen in hun greep. En het duurt meestal een hele week voordat ze weer de oude zijn.
Hou in de gaten of ze genoeg plasluiers heeft, in iedergeval 4 tot 5. Ze drogen zó uit die kleintjes!
Succes en beterschap!
 
ik denk dat het gewoon griep is.
maar als ze dit steeds blijft doen kan ze wel uitdrogen.
toch even naar de dokter gaan als dit aan houd




veel sterkte en hopelijk is ze snel weer beter


 
Hoi



Dit klinkt heel bekend!!

Onze zoon van 11 maanden heeft een middenoorontsteking en de symptomen
zijn overgeven en diarree!!! En je moet inderdaad alert zijn op
uitdrogen. Ze moeten minimaal 50% van de dagelijkse hoeveelheid vocht
binnenkrijgen, dan zit je goed. Eten doet er niet zoveel toe, dat halen
ze snel genoeg weer in!!

 
Hoi,

Vervelend he, zo'n ziek kleintje! Veel blijven drinken is inderdaad belangrijk. Dan maar wat vaker kleine beetjes. En tussendoor wat water of sterk verdund sap of melk geven helpt ook. Soms helpt het ook om  je klentje  wat recht op te houden of over je schouder.

Als het aan houdt gewoon naar de huisarts gaan! Veel sterkte en beterschap.
 
Terug
Bovenaan