Hoest me suf tijmsiroop

Hoi dames

Heeft iemand van jullie toevallig recent nagevraagd of je tijm syroop (daro) mag tijdens de zwangerschap? Ik kan nu even nergens terecht. Dus hoor het graag :)
 
Er vanuit gaande dat je geen (zwangerschaps)diabetes hebt is tijmsiroop aangemerkt als “waarschijnlijk veilig is lage tot normale dosering”. Indien je in het 1e of 2e trimester zit is “promethazine” de meest veilig optie. Omdat ik vanaf hier ook niet je verdere medische achtergrond ken en eventuele andere klachten of medicatie zou ik toch de eigen huisarts raadplegen. Mocht je dat niet willen in het weekend dan zou je kunnen overwegen vanavond eenmalig tijmsiroop (indien geen diabetes) te gebruiken en morgen de huisarts te bellen om te overleggen hoe verder. Ik zou het niet langdurig gebruiken zonder overleg tijdens de zwangerschap.

PS: ik mag dit advies geven :)
 
Dankjewel . Dat was ook juist wat ik zocht en wilde idd morgen huisarts bellen!
En idd verder geen medische dingen
 
Mocht je nog een apart recept zoeken tegen hoesten, keelpijn en slijm: versnipper een ui, gooi der bruine basterdsuiker overheen, mag je wat honing of een snufje kaneel bij doen voor de smaak en even laten trekken. De siroop die daarbij ontstaat een paar keer per dag een lepel van nemen.
Dat werkt iig bij ons thuis het allerbeste
 
Terug
Bovenaan