Hoesten baby 5 maanden

<p>Haay! Even een vraagje. Onze dochter heeft net een fikse verkoudheid te pakken gehad en zit nu in die droge hoest fase (hopelijk is dit de laatste fase) wat kan ik voor haar doen zodat ze wat beter kan slapen? Ze heeft er namelijk vooral snachts last van.. (matrasje is al verhoogd). Neusje zit dus niet meer verstopt. Hoestdrank mag pas vanaf 6 maand of hebben je zo iets van, die paar weken maakt niet uit hoor... Tips zijn welkom!!</p>

Echt niks helaas...
Mijn dochter is 4.5 maand, heeft nu bronchitis. Al een week of 2. Al meerdere keren bij de dokter en zelfs bij de SEH geweest omdat ze minimaal drinkt (max 300cc per dag, al 2 weken lang) en énorm hoest. Ze hoest zo erg dat ze volledige flessen eruut spuugt en ze hoest bloed op. Ze hoest zo hard dat er vanbinnen wat beschadigd raakt, vandaar het bloed. 
Het is enorm zielig, maar niks aan te doen. Hoesten is onderdeel van een virus en daar bestaan geen medicijnen tegen. Voor baby's bestaat er idd sowieso weinig  medicatie. Het lijfje moet zelf uitzieken.
Wij hebben nu wel speciale neusdruppels van de dokter, maar die krijg je niet zomaar en ik geloof ook niet dat dat enorm veel verschil maakt. Ik geef haar ook 3x per dag 5 vsm tussikind druppels tegen verkoudheid. Dat is het enige wat een baby mag hebben. Haar matrasje staat ook omhoog. 
Verder is er niks aan te doen. Wij slapen al weken max 5 uur per nacht door het enorme hoesten en bloed spugen. Het gaat de laatste 2 dagen eindelijk ietsje beter hier.. 
Succes, hopelijk wordt het gauw beter! (en hier ook...)

De tijm siroop van daro mogen ze wel vanaf 3 maanden!! Dit heb ik nagevraagd bij de apotheek en dat raadde ze mij daar aan. Het gaat nl om 1 bepaald stofje wat ze nog niet mogen hebben. Op deze verpakking staat bij 3 maanden op dokters advies , maar dat komt er dus op neer dat dat stofje er niet in zit.
Ik heb het gewoon gegeven en het hielp super!! Na paar dagen van de hoest af! Meteen na een fles geven, want dan is het het ergste. Ik deed het na die van 11u en na die van s avonds. 

Terug
Bovenaan