Hoesten dochtertje van 2jaar

Als ons dochterje van 2jaar 's avonds naar bed gaat dan duurt het eventjes voor dat ze slaap, maar slaapt ze eenmaal dan begint ze te hoesten. Ze hoest zo erg dat het lijkt of ze moet overgeven/stikken. Gaan we bij haar kijken dan ligt ze gewoon te slapen. Het gekke is dat als ze 's middags naar bedje gaat er geen last van heeft. We luchten haar kamertje regelmatig. De verwarming staat uit en er staan bakjes met water in haar slaapkamertje. Als ze zo erg hoest maken we haar wakker en krijgt ze een slokje hoestdrank. Na een uur of 3 is ze dan weer rustig en slaapt de nacht weer door. Wie heeft er een tip voor ons, het is zo vervelend voor haar.

Alvast bedankt. Groetjes Marijke

Hoi Marijke,
Heb je al eens geprobeerd om het hoofdeind van haar bedje ietsjes hoger te zetten, bijvoorbeeld door iets onder de poten te plaatsen, of een heel dun kussen (opgevouwen handdoek) onder het matras? Ze zou dan wat minder last moeten hebben van de beweging van het slijm in haar keel, waarvan ze hoest.

Succes,
Michelle.

Hoi,
Mijn zoontje heeft hier ook last van. Een hele tijd getopt en nu zijn we erachter dat hij astma heeft. Hij hoest ook snel bij lichamelijke inspanning, maar vooral als hij in bed ligt. Hij heeft nu een pufje flixotide. Als we dit consequent gebruiken zijn de klzhten helemaal over.

Hoi,
Ik zou even met je dochter naar de huisarts gaan, want het lijkt heel erg op pseudokroep. Mijn beide dochters hadden hetzelfde probleem. Onze dochters moeten ook puffen met ventolin en als ze er overdags ook last van krijgen (door het weer, of bij inspanning) dan krijgen ze daar een ontstekingsremmer bij (flixotide). Wat ook heel goed werkt is om het matras iets op te hogen, en om te stomen voor het naar bed gaan. Stomen kun je het beste doen door met haar in de badkamer naast een lopende hete douche te gaan zitten. Ze zal dan nog veel slijm ophoesten in het begin maar dan is ze het wel kwijt en blijft het niet zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Lin

Terug
Bovenaan