hoesten en dan eten uitspugen

Hoi allemaal,

mijn zoontje van 8,5 maand is al twee weekjes ongeveer aan het hoesten. Ik heb van die homeopathische druppeltjes gebruikt, maar of die nou echt helpen???
Weten jullie verder iets? Bestaat er iets van hoestdrank voor die kleintjes? Of andere tips?.

Ik vind het zo zielig dat hoesten. Al lijkt het hem niet echt te deren.
Maar wat nu sinds een dag of 5 zo naar is is dat ie zo diep hoest, soms terwijl ik hem eten geef, dat ie zijn eten 'omhoog' werkt ofzo en alles weer uitspuugt.

Beetje frustrerend, hele bord pap erin, gaat als een trein want hij vind het heerlijk, komt alles er weer uit. Het komt niet van stukjes in zijn eten trouwens, dat dacht ik eerst, maar het heeft echt met het hoesten te maken.

Dus:
tips om het hoesten te stoppen en tips om het eten erin te houden zijn welkom!!

groetjes,
Judith

 
Hallo Judith,

wanneer ons dochtertje (10,5 maand) hoest, dan gebruik ik altijd Daro Thijmsiroop. Gewoon verkrijgbaar bij drogisterij of AH. Het ligt ook een beetje aan de soort hoest. Voor een droge hoest is die thijmsiroop prima, dan smeert het het  keeltje een beetje.

 
...overigens, die Daro Thijmsiroop is speciaal voor kinderen! 3 koffielepeltjes per dag ongeveer.
Met dat uitspugen van het eten..: Olivia heeft een week of 3 geleden een weekje gehad dat AL het eten er weer uit kwam, dus echt overgeven. Ik vond het zo zielig, want ze had wel honger, maar na een tijd kwam alles er weer uit.
Toen hebben we haar veel sapjes en water te drinken gegeven want ze mogen natuurlijk niet uitdrogen.
Later bleek het een buikgriepje te zijn en na een paar dagen bleef alles er weer helemaal in zitten. Wel rustig aan beginnen.
 
Hoi Judith,

Een paar weken geleden had mijn dochtertje hetzelfde. Ze moest veel hoesten en je kon zien dat het pijn deed. Als ze dan flink moest hoesten kwam inderdaad alles er weer uit. Erg vervelend en zielig. Ik was bang dat ze te weinig binnenkreeg. Ik heb haar voor de hoest toen Daro Tijmsiroop gegeven. Volgens dokter helpt dit niet echt, maar ik had zelf het idee dat het toch wel verzacht. Het hoesten en spugen kan betekenen dat je kindje niet zo lekker is (was bij mij dochter het geval). De eerste 6 maanden heeft je kindje nog de afweerstoffen van jou, daarna moeten ze het meer op eigen kracht gaan doen. Ze kunnen daardoor eerder ziek worden. Je kunt weinig doen, maar het gaat vanzelf weer over. Wel de plasluiers in de gaten houden.

Sterkte ermee.

Groeten,
Mama van Noa
 
hoihoi,

dank jullie voor de reacties!
Ik heb van de week die tijmsiroop gekocht en heb wel de indruk dat het hoesten iets minder wordt. Dat scheelt een boel!
Verder geef ik hem gewoon maar iets minder eten. Wel genoeg natuurlijk, maar probeer er niet nog een paar hapjes bij te 'proppen' als ik de indruk heb dat hij genoeg heeft (hij spuugde elke keer alles uit als zijn bordje bijna leeg was).
Misschien dat ook wel meespeelde dat ie er weer een tandje bij heeft gekregen.
alles bij elkaar........

zijn fruit, groente gisteren en zijn pap vanochtend is erin gebleven, dus we gaan de goede kant weer op!!!

groetjes,
Judith
 
Terug
Bovenaan