Hoesten en pijn in buik......

He meiden,

Ik ben inmiddels 16 weekjes zwanger en 4 dagen.
even een vraagje: Ik ben snotverkouden geweest en iedere keer als ik hoest op mijn neus snuit, komt er druk op mijn buik en dat doet zeer.....
is dat wel normaal? Zijn dat nou nog steeds je banden, want volgens mij moet je daar nu tochniet zoveel last meer van hebben?

Misschien herkent iemand dit.
Oh ja, zondag gaan we een weekje op vakantie naar Kreta. Misschien nog tips wat ik niet moet eten of waar ik op moet letten?

Liefs Yvette
 
Hoi Yvette,

Die last van je banden is heel normaal hoor. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap to het einde toe gehad, vooral zoals je schrijft bij het hoesten of niezen. Je banden zullen na verloop van tijd steeds meer gaan uitrekken, en dat is ook niet meer dan logisch, je baby groeit immers ook constant. Het is dus jammer genoeg niet iets dat overgaat na de eerste 3 maanden of zo (bij sommigen wel hoor, maar bij mij dus ook niet). Alleszins veel succes ermee! En amuseer je lekker op Kreta!

Groetjes,
Marian
 
Bij mij begon de bandenpijn pas rond die tijd. En toen ik met 22 weken met vakantie ging, kreeg ik er de eerste vakantieweek pas echt goed last van. Het leek alsof die kleine de rust nodig had en het op een groeien zette, wat mijn banden niet bij konden houden. Ik kon van de pijn die bij bijna elke beweging terugkwam niet veel meer doen. Maar na de eerste week trok het snel bij en kon ik weer lekker wandelen, zwemmen en zeilen. Het enige dat bij mij een beetje hielp, was heel laag in je buik ademen en druk op je onderbuik zetten.
Succes en veel plezier op vakantie
greet
 
Hallo,

Ik heb daar ook heel veel last van. Al heel vroeg im me zwangerschap. Bij me vorige zwangerschap had ik dat ook. Ik heb hooikoorts en nies me soms wel een ongeluk. Ik moet dan echt stil staan en een beetje naar voren gebogen dan doet het minder pijn (misschien een tip). Dus hoe dan ook het komt zeker vaker voor!!!!!!!!!!!

groetjes Anne-Marie
 
Hallo,



Ik heb dat ook, pijn in mijn onderbuik aan de zijkanten, zeg maar net
boven de liezen, als ik hoest, nies, of me abrupt omdraai in bed. Ik
was eigenlijk bang dat de oorzaak van mijn 3 voorgaande keizersnedes
zou zijn, ben nu bijna 26 weken zwanger, waar voel je precies
bandenpijn, is dat op de plaats die ik hierboven beschrijf?



Groetjes Lientje

 
Toen ik 16 weken was, was ik ook zo verkouden. Ik moest heel veel niezen en dan deden mijn banden en spieren in mijn buik ook zo veel pijn. Ik lag af en toe helemaal dubbel van de pijn. Had zelfs een keer een beetje bloed bij mijn afscheiding.
Ik denk dus dat het vrij normaal is dat je  dingen als niezen en je neus snuiten voelt in je buik tijdens die periode
 
Terug
Bovenaan