Hoesten en zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een rare vraag. Ik ben al sinds 3 weken aan het hoesten. Het blijft maar vastzitten. De huisarts zit me een beetje ongeloofwaardig aan te kijken als ik het zeg. Het is er ook zo 1 van het zit allemaal tussen je oren.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr ik ben het zo beu. Zijn er hier nog meer zwangere dames die ook zo aan het hoesten zijn. En zijn er ook dames die hier iets voor gebruiken????? En zo ja wat???

Groetjes Nova
25 wkn

Hoi,

Ja, ik heb een tijdje geleden ook zo'n vieze hoest gehad. Mijn ribben waren al gekneusd doordat de baby eronder ligt. Maar door het hoesten is de pijn aan 1 kant nog erger geworden. Ik weet dat het beter is om geen Vicks te gebruiken. Maar de stof die Vicks zo schadelijk zou maken zit niet in de inhalatiezalf van het eigen merk van het kruidvat. Dat gebruikte ik dus 's-nachts. Ook hoestdrank en van die hoestsnoepjes heb ik veel gehad. Volgens de huisarts was gorgelen met zout water goed.  Ik moest er alleen maar van kokhalzen.  Toen ik er ook nog benauwd bij werd heb ik na 2 weken medicijnen van de dokter gehad. Ik kreeg een inhalator met Salbutamol. (luchtwegverwijderaar, en slijmlosmakend) Dat heb ik ook bijna 2 weken gebruikt. Inmiddels is het zo goed als weg.
Sterkte!
Groetjes, Kat (29w, 3d)

hoi
toen ik jou bericht las dacht ik hier moet ik even op reageren ik heb voor enkele weken geleden ook ontzettend gehoest en heb daar voor de nacht codaine tabletjes gehad zo dat ik tenminste nog een beetje kon slapen maar omdat het niet over ging ben ik terug gegaan naar de huisarts toen heb ik ventolin gehad een pufje is dat en binnen 4 dagen was het zo goed als over gelukkig.
hoop dat je hier wat mee kan.
ventolin kan tot week 35 weken geen kwaad voor je kindje.

liefs marieke

Hoi,

Je kan ook gewoon de hele dag thee drinken met veel honing.   Dit heeft mij erg geholpen.

Succes Amber 37,2

Hallo allemaal,

Hardstikke bedankt voor de goede tips. Ik heb het nog steeds heel benauwd. Ik kijk het nog het weekend aan en anders ga ik maandag even naar een andere huisarts. Wie weet kan hij me 1 van de middeltjes voorschrijven.

Groetjes Nova

Terug
Bovenaan