Hoesten in de nacht

<p>Hoi iedereen,</p><p>De laatste tijd hoest mijn kleine jongen van 14 maanden een aantal keren in de nacht. Hij hoest dan een paar keer goed en dat een paar keer per nacht (zo'n 2 a 3 keer meestal)</p><p>Herkennen julie dit? Verder lijkt hij nergens last van te hebben, hij is niet verkouden, of benauwd en hoest niet als hij wakker is.</p>
 
Hier helaas erg veel ervaring met nachteijk hoesten, ook in het kader van astma en pseudo-kroep. Maar los hiervan hoest hij ook elke nacht stevig. Sind we goede astma-medicatie hebben gaat het gelukkig beter. Misschien toch een virusje onder de leden waar hij verder gelukkig weinig last van heeft? Hier is een daling van temperatuur ook altijd wel een trigger. Verder zou ik me er niet druk om maken, zolang hij niet erg benauwd of ziek is/hoge koorts heeft. Maar bij twijfel altijd even langs de HA.
 
Ohja, onze man is er ook vaak benauwd bij trouwens en hoesten tot braken aan toe, piepende ademhaling etc. Als je dat gaat krijgen zou ik wel even naar HA gaan; hebben ze soms wel pufjes nodig. Maar alleen hoesten is vrij onschuldig denk ik.
 
Dankjewel voor je reactie. Ik heb zelf ook jeugd astma gehad, dus daar ben ik vooral bang voor... maar verder heeft hij weinig klachten, en over de hele nacht is het dus een paar flinke hoesten, maar hij wordt er niet wakker van bijvoorbeeld
 
Terug
Bovenaan