Hoesten Proesten !!

A

Anoniem

Guest
Hi!

Sophia is al een aantal weken verkouden, nu bleek ze twee weken geleden een fikse keelontsteking te hebben en daar heeft ze antibiotica voor gehad.
Nadat de kuur was afgelopen was, was de ontsteking weg, maar is ze heel erg verkouden geworden, dat is nu al veel minder maar nu hoest ze weer zo vreselijk! Ze geeft ook veel vocht op (de hele dag door) en heeft vannacht bijna niet geslapen van de benauwdheid. Ik het bed al schuin en altijd frisse lucht et cetera maar het wordt niet minder.
Inmiddels ben ik al drie keer bij de huisarts geweest en vandaag heb ik een verwijzing naar de kinderarts gevraagd maar niet gekregen. Sophia heeft verhoging maar geen koorts en 'maakte geen zieke indruk' ze hoorde we het hoesten en ze hoorde ook slijm, maar volgens haar klonken de longen verder goed..... En daarom ma ik niet naar de kinderarts. Ze was beledigd want ze vond dat ik insinueerde dat zij haar niet goed onderzocht. Inmiddels zijn Sophia's oortjes vanbinnen rood (dat was een paar weken terug niet) dus het lijkt niet echt beter te gaan....
Vervolgens wilde ze een astma medicijn geven om de luchtwegen te verwijden maar ik ga toch geen medicijnen uitproberen ze is pas zes maanden, ik wil dat ze gewoon uitzoeken wat ze heeft.
Zucht.

Wat vinden jullie? Overdrijf ik en kan ik het nog even aankijken, of heb ik een hele koppige huisarts?

hoi

heel kort ga straks naar de huisartsepost en gewoon eisen dat ze je doorsturen naar de kinderarts.
heeft je kleine dan geen pufje gekregen voor de longetjes.
Danny is ook heel ziek geweest een goeie dokter die mij tegenhoud om niet naar het ziekenhuis te gaan.
Ja ik heb een hele fijne dokter die zegt liever 1 keer te veel dan 1 keer te laat.
met je vuist op tafel slaan.
Ja ik ben erg fel op dit gebied en nu zeker als het om mijn ventje gaat.
als je het niet durf dan laat maar weten dan bel ik wel ff hahaha
nee maar echt doen hoor het is je goed recht om dat zo te zeggen (is mijn mening dan he)
heel veel suc6 en sterkte
Dikke kus Kim en Danny

hoi hoi,

Mijn dochter is ook al 3 maanden bezig met hoesten.Ik was naar de dokter geweest en kreeg een pufje mee voor het tot rust brengen van de luchtwegen.Dus ik dat braaf gedaan,3 weken lang was het voorschrift.Nou ging harstikke goed,want zij hoeste zo erg dat ze ervan moest spugen en dan kwam heel de fles er weer uit.Dan wilde ze niet meer drinken en snachts kwam ze dan weer,omdat ze honger had natuurlijk.

Maar dat pufje hielp super.maar moest na 3 weken afbouwen van 2 x per dag naar 1x per dag.

en dan helemaal stoppen.Maar toen begon het weer.Ik heb het even aangekeken en ben weer naar de dokter geweest en hij schreef me weer dat pufje voor,dus ik zei geiiriteerd:ik kan toch niet heel har leven bezig blijven met dat puffen?Hij zei:dat is het enigste voor die kleintjes.

nou ik ben savonds eigenwijs naar de huisartsenpost geweest en eisde dat ik een kinderarts te spreken kreeg.Dus na ANDERHALF uur met een huilend kind ben ik heel erg boos geworden en kwam de kinderarts meteen.

en die heeft haar onderzocht maar kon ook nix vinden dus de enige oplossing is dat rotpufje!
dus ik sta gewoon met mn rug tegen de muur.

als ik vraag of ze dan eeuwig aan dat pufje moet blijven dan zeggen ze:neehoor van de zomer word het minder hoor.
oja als het dan maar zomer word in nederland..om gek van te worden
maarja wat moet je he?

dus zo'n pufje helpt bij mijn dochter wel,maar ja als ik ermee stop dan begint ze weer te hoesten en lijkt wel of ze er nu immuun voor is want ze hoest toch weer best veel.

dus sorry geen advies wel ervaring hihi

succes!

liefs kimberley.

Hoi!

Wij zijn een aantal maanden terug ook vreselijk in de weer geweest 's nachts met ons zoontje Boaz van nu 9,5 maand. Ook een aantal keer naar de huisarts geweest maar die wist geen oplossing. Hij hoestte 's nachts zó vreselijk, het leek wel of hij stikte een hij geef veel slijm op. Op een gegeven moment ben ik zó kwaad geworden op de huisarts en heb ik GEEIST dat ik ZO SNEL MOGELIJK naar een kinderarts wilde. Na wat gemopper heeft hij dit geregeld en wat bleek...het RS virus. Op zich niet iets héél ernstigs, voor kleine baby's kan dit heftiger zijn maar hij is op zich een flinke baby en was toen 5 maanden. Dus ook aan de puf, flixotide. Ik moet zeggen; het hielp perfect. Het was niet meteen over maar na een aantal dagen merkte ik zeker verbetering. Hij heeft ook Ventolin gekregen voor als hij wat pieperig in z'n longetjes is. En als dit de oplossing is; waarom niet?? M'n oudste zoontje heeft ook een puffer en inderdaad, in de zomer hoef ik het niet te gebruiken! Het begint meestal in oktober/november maar zodra de lente begint heeft hij geen last meer. Nu moet ik zeggen dat mijn zoontje er aardig overheen gegroeid is, hij is nu 4 jaar. Ik snap dat het heel vervelend voor je is maar iets anders valt er helaas niet aan te doen! En het klinkt raar maar je went eraan. Als m'n oudste weer zo'n vervelende hoest krijgt dan maak ik me niet eens meer druk en hang 'm lekker aan die puf.

Succes  ermee!

Hi

Misschien is het een idee om met je kindje naar de fysio te gaan.
Hier in frankrijk i het heel normaal als je kindje veel hoest naar de fysio te gaan, deze masseert dan de longen want je kindje is nog te klein om op te hoesten en na een aantal behandelingen helpt het echt.
Ik zou die pufjes laten liggen. Je weet niet wel effect het heeft op de langere termijn.
Misschien moeten ze die wel lang gebruiken, hier gebruiken ze bijna geen pufjes meer voor baby's en kinderen. Alleen nog maar fysio.

Mijn dochter was 3 maanden en heeft toen bronchitis gehad, idd veel hoesten en ook na elke fles overgeven door het hoesten.
3 weken ben ik bij de fysio geweest en daarna helemaal over.
Is natuurlijk wel lang maar ik ben blij dat ze geen kuurtje iod heeft gehad.

Succes en misschien kan je een fysio vinden die je kan helpen. Tegenwoordig heb je geen verwijzing meer nodig van je huisarts toch dus dan hoef je daar ook niet eerst heen.

Groetjes

HI bedankt voor jullie reacties! Ik ga denk ik eerst maar die fysio proberen, baadt het niet dan schaadt het niet, kan ik daarna altijd nog aan de medicijnen. Wel fijn om te horen dat dit verhaal herkend word, ben ig wel gerustgesteld!

xxx

Terug
Bovenaan