hoesten s'nachts, iemand tips??

hallo,
mijn zoontje hoest soms s'nachts en word er zelf wakker van.
overdag bijna niet alleen s'nachts.
heb al een ui naast het bed gehad maar dat hielp niet.
nog meer tips??
bedankt alvast
helma
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft hier op het moment ook last van. Hij is ook aardig verkouden trouwens. Heb hem al "groen-neusje" gedoopt .
Ook bij hem doe ik een ui onder het bed en probeer hem minimaal 2 keer per dag neusspray (zoutoplossing) te geven. Dit werkt slijmoplossend ook al zit zijn neus niet helemaal verstopt. Mocht je kind heel erg rochelen waarbij je het gevoel hebt dat de longetjes niet alleen in de topjes maar ook onderin vol klinken kan je het beste even met de huisarts contact opnemen.

Enneh, alvast gefeliciteerd met de verjaardag!

Groetjes,
Marieke
 
Hi,

Frisse lucht helpt tegen het hoesten (raam op kiertje open), hoofdeind van het bed iets omhoog, eventueel medicinale neusspray (0,025 %) om het slijm wat in de neus zit op te lossen, zodat het 's nachts niet in zijn keelgat kan glijden (lokt hoesten uit). Neusspray mag echter maar 1 week achter elkaar gebruikt worden.

Zo kom ik de hoestdagen door.... Neusspray gebruik ik eigenlijk alleen als het heel hevig is en ze dus vaker dan 1x per nacht wakker worden door het hoesten.

Groetjes Nynke
 
Hoi

Ik heb ook een zoontje dat veel hoest. Laatst heb ik hoestdrank voor hem gekocht (hij is 8 maanden). Dat geef ik dan voor het slapen gaan. Het werkt hier prima. Het verzacht de keel en verminderd het hoesten. Ik heb het gewoon bij de apotheek gehaald.

Succes
Caroline
 
hoi,
de kamer vochtiger maken wil ook weleens helpen,
goedkope tip,gewone handdoek flink nat maken en in de kamer laten drogen,
helpt tydelyk,
duurder is de luchtbevochtiger (ook te koop in babyspeciaalzaken,én by gewone electrozaken) en dan liefst niet degene die werken met warme lucht.
maar echt wél effectief!
én je kan een bakje met heet water en daarin een lepel eucaliptus olie of vicx
in de kamer zetten natuurlyk!
groetjes,anne
 
Bisolvon druppels. Werk perfect. Je moet wel degene hebben voor kids uiteraard en kinderen onder de 1 mogen het ook gebruiken. Luuf voor babies is t/m 3 jaar zodat je kindje voldoende lucht krijgt en een keertje sprayen. Dit werkt bij mij als een trein.

Groetjes
Davina
 
Terug
Bovenaan