Hoesten: wie heeft DE tip?

Tjonge jonge jonge jonge....alweere een gigantische rotnacht achter de rug...m'n benen doen zeer van de spierpijn door slaapgebrek en de oorzaak? Het hoesten van Julian. Eerst savonds rond 11 uur een hele tijd en dan vervolgens ergens rond 4 uur wéér een hele tijd.
We hebben:
- het hoofdeind van het matras een stukje omhoog (hij is ook wat verkouden namelijk)
- Bisolvon voor kinderen
- honingdrop
- geen melkproducten of suiker meer savonds
- insmeren met Luuf
al geprobeerd, maar hij blijft maar hoesten.

Voorgaande winters had hij hier ook erg veel last en ik ben er al meerdere keren mee naar de ha geweest, maar de longetjes zijn verder schoon, dus hij moet gewoon het virus dat hij onder de leden heeft zien te overwinnen.
Maar het breekt me zo vreselijk op.

WIE O WIE HEEFT DE TIP TEGEN HOESTEN BIJ KIDS?????

Groetjes,
tamelijk radeloze Ellen mv Julian

Heb je al een ui onder het bed geprobeerd ?
Vicks vaporup ? In bad met menthol ?
Maar misschien kun je even de apotheek bellen en hebben ze daar iets liggen dat je zonder doktersrecept kunt halen...
Hopelijk is hij snel van zijn hoest af, vervelend voor hem maar ook voor jullie....

Groetjes

Wij gebruiken altijd een hoestdrank van Natterman, Bronchicum.
Daar zit codeïne in en dan slapen ze ook beter.
Bij ons werkt het supergoed.
Veel succes, ik weet hoe vermoeiend een hoestend kindje 's nachts is

groetjes Daniëlle.

Hiya Ellen!

Misschien kan het ook komen door droge lucht in het huis? Vooral in de winter wanneer je de verwarming vaak de hele dag aan hebt staan. Ik heb hier voor Max een "humidifier" in zijn kamer staan (geen idee hoe dat heet in het Nederlands, soort van luchtbevochtiger?) ik kan er ook menthol druppels in doen, heeft een beetje een sauna effect in zijn kamertje maar het helpt wel.

Zetpillen! Balsoclase. Te krijgen bij de apotheek, zonder recept. Te gebruiken bij kinderen vanaf 1 jaar. Ze worden er slaperig van en het schijnt de hoestprikkel te remmen.

Hier krijgen Thom en Danae een drankje dat alleen via de huisarts te krijgen is:promethazine. Net een tikkeltje heftiger dan de Balsoclase zetpillen. Ze krijgen het alleen als ze last hebben van een prikkelhoest die we niet geremd krijgen met andere middelen. Een half uur na inmane worden ze wat suffer. Lijken net dronken. (ziet er best grappig uit) Ze slapen er heerlijk op.

Qua hoestdrank werkt hier de tijmsiroop van de apotheek zelf meestal goed.

-Honing, zo vanaf de lepel
-Vicks (is iets heftiger als Luuf)
-Slokjes cola (de caffeïne kan de hoestprikkel wat remmen)

Sterkte!
Groetjes, Cathy

PS: Als het hoesten komt doordat het snot uit de neus in de keel loopt (ik weet het, klinkt smerig) moet je even neusspray halen. Niet de zoutoplossing, maar die met Xylomethazoline. Die is er volgens mij ook voor jongere kinderen. (1 tot 6 jaar) Hier heb ik hem van de apotheek.

Thom heeft hier regelmatig last van. Met de neusspray is dan de neus droger en dus minder prikkels in de keel.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan