Hoesten

Hi, mijn zoontje van 16 maanden is al erg lang verkouden. Ruim 2,5 week. Het hele zieke lijkt inmiddels wat minder maar het hoesten is echt vreselijk.
Vooral snachts, hierdoor houdt hij zichzelf enorm wakker en hebben we al een hele poos slechte nachten.
Wie herkent dit lange hoesten en heeft er nog een goeie tip.

 
Vorig jaar hebben wij hier met ons dochtertje (toen 1) wel een maand of 4 last van gehad. Zelfs bij de huisarts geweest, maar kon er verder weinig aan doen. Ze adviseerde ons het matrasje iets schuin te leggen, maar dat werkte bij ons niet omdat ze vaak het hele bed doordraait in haar slaap. Wij gaven af en toe wat sinaaspril / hoestsiroop voor het slapen en hadden een vochtbevochtiger op haar kamer staan. Je zou nog Luuv kunnen proberen, maar uiteindelijk werkte er weinig en hebben we het 'gewoon' uit moeten zitten.
 
Ja dat zegt onze huisarts ook. Jeetje 4 maanden. Lang zeg!
Ik vind 2,5 al teveel.
Die van ons gaat ook het hele bedje door dus heeft matras weinig zin.
Dankje voor je berichtje
 
Ik heb dit probleem met mijn zoontje van 14 maanden ook. Als hij verkouden is dan gebruik ik standaard neussprai zodat hij goed door zijn neus kan ademen, want als hij door zijn mond ademt dan krijgt hij droge keel en daar gaat hij snachts ook vaak van hoesten, ik smeer luuv op zn voetjes, zet de luchtbevochtiger aan (helpt enorm), matras omhoog en speentje - speentje zorgt er ook voor dat hij door zijn neus ademt ipv mond. hoestsiroop gebruik ik niet, slecht voor de tanden en hij werd er vaak misselijk van. Lastige periode, hoop dat het snel beter gaat met je zoontje!
 
Onze dochter van 14 maanden heeft ook een flinke tijd gehoest vooral in de nacht en wij zijn even gestopt met koemelk. Dat heeft hier heel erg geholpen. Ze net opnieuw verkouden en nu begonnen met neuszalf zodat haar neus goed vrij blijft en daar heeft zo ook veel baat bij. 
 
Klinkt als pseudokroep... Hier ook gehad, verdween ook ineens weer. Denk dat we er 2 maanden last van hebben gehad... Heel sneu. Sterkte. Ik hield m'n zoontje dicht tegen me aan en zong liedjes. Als het erger werd zette ik hem even overeind.
 
Onze dochter van 2,5 hoestte afgelopen half jaar elke nacht. Hoestbuien van ruim een uur. Heel zielig. Van de dokter een puffer gekregen om te proberen maar dat hielp niet. Sinds 3 weken slaapt ze met een doorgesneden ui onder haar bed en is het over! Zelfs nu ze weer verkouden is. 
 
Onze dame van bijna 3 heeft ook weer een flinke verkoudheid te pakken, snot komt zelfs uit de ooghoeken en hoest als een oude verstokte roker.
Huisarts vermoed een bovenste luchtweg infectie en dat is uitzieken.
Kan wel 3 weken duren?
Dus ook hier gebroken nachten en vermoedelijk de komende week nog wel een aantal.?‍??
 
Terug
Bovenaan