Hoesten

Al een aantal dagen heb ik last van een vervelende droge hoest. Ik ben bij de apotheek geweest en deze zegt omdat ik zwanger ben alleen tijmsiroop mag hebben maar deze helpt dus niet. Ik heb de beschrijving van de hoestsiroop van onze kinderen gelezen en daar staat in dat zwangere vrouwen deze siroop kunnen gebruiken zonder gevaar voor het kindje. Ik ben nu 16 weken zwanger. Heeft iemand toevallig ervaring met hoestsiroop tijdens zwangerschap en weet wat wel en niet mag? Alvast bedankt.

Groetjes Lusana

oei frustrerend!
In de meeste echte hoestsiropen zit een morfine-achtige stof die de hoestprikkel remt en die mag dus niet tijdens zwangerschap.
Er zijn heel veel middelen in de handel op basis van kruiden. Maar je of die dan ook echt helpen...
groeten Elke

Hoi Lusana,

dat had ik pas geleden ook. Ik  bij de drogist uitgelegd (kon bijna niet slapen van al dat gehoest)  en ook gezegd dat ik zwanger ben. Daar werd mij verteld dat ik geen hoestsiroop mag voor prikkelende hoest maar wel voor kriebel/droge hoest. Het was het huismerk vd etos (net zoiets als bisolvon) met broomhydroxide was het geloof ik. Gewoon even vragen. Het hielp echt.

Liefs,

Hoi Lusana,

de werkzame stof had ik niet helemaal goed het is namelijk broomhexine. Het bevat 8 mg broomhexinehydrochloride  per 5 ml drank.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs,

Terug
Bovenaan