Hoesten

Hallo Allemaal,

Onze dochter van plm. 5 mnd. is een gezonde meid alleen hoest ze af en toe; wij vragen ons af wat wij er tegen kunnen doen? En vanaf haar geboorte niest ze dagelijks een aantal keren achter elkaar Wij zijn bang voor allergie.Weten jullie misschien raad?

groetjes,

 
onze zoon niest ook enorm veel en toch is hij niet allergisch.. het schijnt dat veel baby's dit doen. wel moet je het in de gaten houden natuurlijk maar veel niesen hoeft niet te betekenen dat ze allergisch zijn.
wel zou ik als je het niet vertrouwd eens even na laten kijken vooral met het hoesten. of contact opnemen met het cb..

sterkte
 
Onze dochter niest ook veel en toen ze net geboren was zei de kraamhulp het volgende: Babies zitten 9 mnd in vruchtwater en als ze geboren worden krijgen ze te maken met droge lucht en stofjes en daar moeten ze van niesen ik vond het wel grappig om te horen of het echt zo is ik weet het niet!
Maar als je dochter allergisch is merk je dat meer aan haar ademhaling als er constant een piepje inzit en er een hoop slijm in de longen zit etc... mijn vriend is allergisch vandaar en dat zo is en het is best erg zou ik naar de dokter gaan maar niezen en hoesten dat hoort erbij!!!

Groetjes Kim
 
Hoi Anita,

Onze dochter heeft dit ook gehad. Tot 2 weken geleden (ze is nu 5 en een halve maand). Volgens het consultatieburo komt dit omdat baby`s nog geen haartjes in hun neus hebben en dus de lucht niet goed kunnen filteren. Kan geen kwaad. Het hoesten heeft ze af en toe nog eens maar ook dat wordt nu minder. Waarschijnlijk heeft jullie dochter hetzelfde als die van mij als ik het zo lees. Als het hoesten nou nog een week aanhoud en het is echt regelmatig dan zou ik even langs de dokter gaan.
succes ermee.
 
Terug
Bovenaan