Hoesten

Hallo,

Mijn zoontje van ruim 4 maanden is twee weken verkouden geweest en heeft in de tweede week ook koorts gehad. Dit kwam een paar keer terug, maar nu is hij gelukkig weer wat beter,

Nu hoest hij wel nog steeds, vooral 's nachts. We hadden van de huisarts een puffer gekregen met Ventolin. Maar dat is toch bij bronchitis en astma gebruikelijk? De arts twijfelde en daf toch maar zo'n ding, maar naar mijn idee was dat toch niet nodig.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang mag een baby blijven hoesten en wat kan ik het beste doen? Toch de puffer? weer naar de huisarts?

 
Als een arts twijfelt? Misschien een bezoek brengen aan een andere arts?
Ik ben daar altijd heel voorzichtig mee met medicatie. Wellicht kun de site www.osteopathy.nl eens bezoeken en wat verhalen lezen van mensen of je vraag stellen. Mijn dochtertje van 6 weken is al vanaf de geboorte 'verkouden' en ik ga nu met haar naar een osteopaat. Het gaat nu stukken beter met haar.
 
Mijn zoontje was 5 maanden toen hij verkouden werd en heel erg moest hoesten. Het hoesten bleef lang aanhouden. Ik had ook hoestdrankjes geprobeerd etc. Maar niks werkte. Toen zeiden ze tegen mij bij de apotheek dat als hij na twee weken nog zo hoest dat ik dan even naar de huisarts moest. Dit heb ik gedaan. Ze heeft even geluisterd en er was niks geks te horen. Het was geen bronchites of astma. Gewoon een hoest wat niet over ging. Ik heb ook een puffer met zo'n masker gekregen. Dit geven ze normaal aan een baby met astma of bronchitis maar als de hoest langer aanblijft bij gewone hoest dan is dat het beste wat je kan krijgen. Het is geen zware medicijn. Dit kun je echt wel gebruiken voor je baby. Ik heb meer mensen om mij heen gehoord die dit gebruiken bij hun baby die ook geen astma heeft. Blijkbaar zit het in het weer dat het toch een beetje heerst. Bij mij heeft het goed gewerkt. Hij is van zijn hoest af. En ook niet ziek geworden daarna. Dus zijn weerstand is gewoon nog goed. Dit is echt beter als dat je pilletjes krijgt. Want dat breekt de weerstand van je baby wel. Het is waarschijnlijk het lichtste wat er is wat ze een baby kunnen geven. Veel succes Gr. El
 
Mijn oudste dochtertje was ook steeds aan het hoesten/benauwd. 's Nachts vlogen we ons bed uit om het slijm er uit te kloppen. Omdat je zoveel moest puffen op een dag (17 x flixotide, ventolin en atrovent) zocht ik wat homeopatisch voor de hoest. Ons wonderdrankje is de hoestdrank Castanea complex van Pfluger. Een echte aanrader als je de hele nacht wilt doorslapen !
 
Terug
Bovenaan