hoesten....

Hoi dames,
tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, maar nu heb ik jullie hulp en tips nodig!
Anna hoest verschrikkelijk, al met al heeft ze er nu al meer dan twee maanden last van. We hebben een antibiotica kuur gehad, toen ging het over, maar na een week was het weer terug. We hebben ook een Ventolin babyhaler (puffer) maar dat gebruiken we nu al een maand en lijkt niet veel te helpen. Ik begrijp dat ze op de kinderopvang allerlei ziektes oppikt, maar dat hoesten is echt heeeeel erg. Het is vooral snachts, en ze wordt er ook wakker van. Soms meer dan 15 keer per nacht, en ik dus ook.
Het is nu al zo dat Lief en ik om beurten in het logeerbed slapen om zo nog wat slaap te kunnen krijgen.
We hebben al een waterverdampapparaat in haar kamertje staan om de luchtvochtigheid te bevorderen.
We zijn nu al vier keer naar de huisarts geweest en ik weet het ook niet meer...
Regelmatig moet ze zo hard hoesten dat ze ervan moet overgeven. Ik vind het zo zielig!! Buiten dat raken wij ook aardig aan het eind van ons Latijn.
Heel graag jullie raad, tips etc.

Groetjes van Anne

 
Hi Anne
dit klinkt vervelend.. maar wat zegt de huisarts ervan of het consultatieburo. En als je het zat bent waarom vraag je dan geen verwijsbrief voor de kinderarts? Ik kan me voorstellen dat je aan het einde bent, maar het kan voor je kleintje ook niet prettig zijn, die moet toch ook lekker haar slaap kunnen krijgen, zou gewoon verder gaan en niet bij de huisarts blijven, succes!
 
Hoi Anne,
Heb je al geprobeert om met je kleine meid te stomen voor het slapen?? Eerst in de badkamer NAAST een hele hete douche gaan zitten met haar en vervolgens goed puffen met ventolin. 2 van onze dochters hebben last van pseudokroep en dit is de beste remedie. Hoeveel keer moet je puffen??? 3 keer op een dag 1 pufje??? Kijk ook eens goed als je haar aankleed of verschoont of je met ademhalen een intrekking kan zien van huid net onder de ribbenboog. Als deze tijdens het ademhalen naar binnengezogen word kan je denken aan RS-virus. Ik wil je echt niet bang maken hoor, maar kijk het gewoon even goed na en maak anders een afspraak met je cb-arts. Desnoods laat je je verwijzen naar een kinderarts.
Dat spugen, is dat slijm of eten???
Sterkte Lin
Ps laat je niet te veel op de kast jagen, laat het gewoon uitzoeken.
 
ventolin maakt alleen de luchtwegen wijder.ophoesten moeten ze zelf doen.ik geef me dochter druppels erbij voor het hoesten en ze heeft twee x puffer.als ik alles regelmatig doe gaat het beter.ik heb nu ook haar bed verhoogd 2 wehkamp boeken onderen de poten want zei ging ook kokhalzen van het hoesten.mijn arts legde me uit dat kleine kinderen moeite hebben om die slijm weg te krijgen.en zodra ze liggen dan kom ook alles omhoog.
succes
 
Terug
Bovenaan