Ik ben ook verkouden geweest en heb gewoon neusspray gebruikt. Volgens mijn ha kan en mag dit prima zolang je het maar max 1 week gebruikt. Ook hoestdrankjes mogen wel, maar ik zou even informeren bij je apotheek welke kan. Net als paracetamol. Ik had ook last van stevige hoofdpijn en 3 paracetamol op een dag kan gen kwaad hoor. Het is natuurlijk beter om niks te nemen maar je mag best wel wat.
Persoonlijk vind het soms iets teveel tegenwoordig wat je wel en niet mag. Aan de ene kant goed natuurlijk, maar aan de andere kant krijgt je kleintje er heus niks van als je eens een medicijntje of een zak chips eet. Natuurlijk houd ik me aan de regels van geen drank/ filet american/ niet roken/ geen sterke medicijnen/ handschoenen aan in de tuin, maar alle andere dingen moet je op je gevoel en in overleg met je ha/vk doen. Ik eet bijv behoorlijk veel drop, vind ik heerlijk nu! Mijn bloeddruk is prima dus het mag ook van mijn vk.
Een heel verhaal maar ik vind gewoon dat er soms wat teveel doorgedreven word in dit soort dingen. Het allerbelangrijkste is en blijft je kleintje, maar blijf ook aan jezelf denken!!!!
Liefs ciomama