Hoevaak drinken jullie babies? Zoontje 14 weken oud

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 14 weken oud. Even een samenvatting; hij krijgt borstvoeding, heel veel buikkrampen, lactatiekundige langs geweest ivm te fanatieke toeschietreflex, andere manier van voeden en nu normale toeschietreflex, osteopaat vanwege buikkrampen zonder resultaat, infacol voor de buikkrampen met weinig resultaat (de kramp blijft maar de scheetjes komen wel makkelijker eruit), wisselende frequentie van ontlasting gehad, huisarts stelde lactulose voor en dit twee dagen gebruikt maar voelde niet goed dus gestopt, nu dagelijks ontlasting, laatste controle bij het consultatie bureau in verhouding te weinig aangekomen en dit in combinatie met de aanhoudende buikkrampen en de eczeem plekken verdenking koemelkallergie waarvoor ik nu koemelk vrij eet sinds 4 dagen.</p><p>Liam wilt nog steeds iedere 2 tot 2.5 uur voeding hebben. Hij drinkt in totaal maximaal 10 minuten. In eerste instantie rustig maar bijna altijd eindigt het in wild aanhappen en loslaten en huilen. De ene keer boer hij wel goed en de andere keer boert hij helemaal niet. De lactatiekundige zegt dat het normaal is dat hij zo vaak wilt drinken omdat de samenstelling van de melk veranderd en niet de hoeveelheid (zoals dat wel is bij flesvoeding). Maar iedereen om mij heen reageert verbaasd dat hij nog zo vaak drinkt.</p><p>Mijn vraag is of jullie babies die borstvoeding kregen met 14 weken ook nog zo vaak wilden drinken? </p><p>Bedankt alvast voor de reacties!</p>
 
Zelfs zonder borst voeding kunnen babys om 2 uur komen die hebben gewoon nodig een vriendin van mij geeft veel 160 cc 7 voedingen mijn baby minder daar mee wil ik zeggen elke baby is anders kijk naar je kind
 
Hoi, 
Jeetje wat heb je al veel  moeten tobben.  Hopelijk gaat het snel beter. 
Om je vraag te beantwoorden. Mijn dochter dronk rond die tijd 6 of 7x dus elke 3 uur en s nachts 1x overslaan. Mijn 2e dochter, nu 5 weken, drinkt 7 of 8x per dag dus ook elke 3 uur en s nachts 1x niet en soms s avond 2 uur ertussen. Dit was voor mij normaal. Maar mijn zus dr zoontje dronk de eerste 10 weken ongeveer 10 tot 12x per dag en haar dochter, nu 5 maanden, drinkt overdag ook nog iedere 3 uur. Het verschilt dus echt per persoon en misschien ook per moeder. We hebben allebei genoeg melk en altijd op verzoek gevoed. 
Misschien nog wel een tip die ik kreeg bij krampen van mn kraamverzorgster; kramp willen baby's oplossen door te zuigen, maar door extra melk krijgen ze nieuwe krampen. Dus ik heb wel de 1e 2 weken pas na 3 uur gevoed. Hierdoor dronk mn dochter beter en had ze minder krampen. Alhoewel aanleggen echt makkelijker is dan laten huilen en ze laten wachten, hielp het bij mij heel snel. Na 2 dagen kwam ze zelf elke 3 uur en had een stuk minder krampen. 
Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties
Ik voed inderdaad op verzoek. Ik heb het geprobeerd om te rekken naar de 3 uur maar dan is hij 9 van de 10 keer zo overstuur dat hij als een uitgehongerde leeuw aan het aanhappen is, daar wordt ook niemand blij van want het deed pijn bij mij en hij hapte veel lucht binnen. We hebben hem een speen gegeven voor de extra zuigbehoefte, daar wilde we eigenlijk niet aan maar het helpt hem wel. 
In de nacht is het wel vaak iedere 3 uur, gelukkig!
 
Hier is ook heel lang nog om de 2-3u gedronken. Als het warmer werd was om de 1.5u ook niet gek. 
met 8-9mnd zaten we "nog" op 8-9 voedingen per dag. Maar met 12mnd ineens maar op 2, hij bouwde dat allemaal zelf af ?! 
 
Terug
Bovenaan