hoevaak en hoeveel thee mag je door de flesvoeding doen bij darmkrampjes

A

Anoniem

Guest
Hoi
Mn dochtertje heeft van het begin af aan al last van krampjes, alleen de laatste dagen neem het zooooo veel toe, echt zooooo zielig.
Huilen en huilen, overstrekken en helemaal in paniek en vooral onrustig.
Nu weet ik dat het er allemaal bij hoort, en dat het echt over gaat maar ik zoek nu zelf en beetje naar oplossingen.
Nu heb ik vandaag voor het eerst rooibosthee door dr flesje gedaan, en ik moet zeggen, ze is een stuk rustiger.
Dit kan toeval zijn, dus of het door de thee komt weet ik niet.
Of wat je ook wel leest dat ze er ineens over heen zijn na de piek gehad te hebben, die piek zit ongeveer rond de 6 weken toch???
Nou is mn dochtertje ruim 7 weken maar wel bijna 4 weken te vroeg geboren dus ik weet ook niet of je dan met darmkrampjes ook anders moet rekenen.

Nu is mn vraag na dit hele verhaal, hoevaak en hoeveel thee mag je door de voeding heen doen.
ik heb het nu 2 keer gedaan, ongeveer rond de 10cc.
Wie weet dit.
groetjes jolanda

Mijn dochtertje(9 weken) heeft er ook nog steeds last van. Wij verdunnen de voeding (op advies van cb) met extra water. We mogen dan per 100cc ongeveer 10 cc extra water toevoegen.
Ze krijgt nu dus 140 cc met 4,75 schepjes voeding, en daarbovenop nog eens 15 cc extra water. Dit krijgt ze 5 keer per dag. Het lijkt mij dat dit met thee hetzelfde is, mits je de thee niet te sterk maakt. Het is in principe toch ook extra verdunning van de voeding.

succes, en hoop dat de krampjes snel overgaan.

xxx
mama van Navara

Je kunt alle flessen gewoon aanmaken met rooibosthee. Gewoon een liter water koken, een zakje er in hangen (die van de reformwinkel is het geschikste), fles maken en de rest van het water koel zetten en de rest van de dag per flesje opwarmen en poeder erbij.

Als je kindje last van z'n huid krijgt kun je ook een zakje in het badje hangen.

Je kunt gewoon elke dag een liter water koken, daar een zakje (reformwinkel is het best) inhangen en met die thee de rest van de dag de flesjes aanmaken.

Terug
Bovenaan