hoevaak groente hapje geven??

Hallo

Graag zou ik willen weten hoevaak je per dag groente hapje mag geven.
Ben gister net begonnen en hij vind het heerlijk valt me ook niet tegen hoe hij van de lepel eet

Groetjes Emmie

Hoi,
Leuk dat de groente enthousiast wordt ontvangen :D, wie weet wordt het wel een makkelijke eter!
Ik ben zelf nog niet begonnen maar voor zover ik weet geef je 1x per dag groente. Je kan anders ook een fruithapje op een ander tijdstip geven.
Groetjes

Hoi,

Je hebt gelijkt, als je de fles geeft mag je vanaf 4mnd groente geven, bij de borst is dit 6mnd.
Je kunt wel het beste een vast moment op de dag kiezen, doe dat bij voorkeur op het tijdsstip waarop jullie warm eten( tussen 16.00 en 18.00 bijv)
Je kunt evt sóchtends wat fruit geven, mag bij de fles ook vanaf 4mnd!
Begin met een aantal hapjes en bouw dit op, geef bij voorkeur een aantal dagen dezelfde soort dan wennen ze beter aan de smaak(ook als ze het niet zo lekker vinden,,kinderen moeten vaak een aantal keer iets eten voor ze aan de smaak gewend zijn.)

Succes Gr MJ

Ps: geef fruit niet als een voledige voeding,,dit verteerd nl heel snel, dus bijv fruit en een half uurtje later een fles. dan weer gewoon wachten tot de volgende fles!

De landelijke richtlijnen die de Inspectie Volksgezondheid heeft doorgegeven aan de CB's stellen dat een kind tot 6 maanden genoeg heeft aan melk en dat je met 6 maanden moet beginnen met bijvoeden. In uitzonderingsgevallen (als uitgesloten is dat er risico op een allergie is) mag het eventueel met 4 maanden.

Een risico op allergie is er als er in de familie mensen zijn met: hooikoorts, luchtwegproblemen, astma, eczeem, extreem droge huid, darmklachten, contactallergieën of voedselallergieën. Komt dat in de familie voor, dan moet je wachten tot 6 maanden. CB hoort dit te controleren voor ze een advies geven dat afwijkt van de landelijke norm (bijvoeden met 6 maanden). Helaas zijn er nogal wat CB-medewerkers die hun eigen gang gaan, en zo krijg je veel onzekerheid bij ouders.

De eerste weken dat je bijvoeding geeft, kun je dat het beste halverwege de ochtend doen. Je kunt dan beter zien hoe je kind er op reageert en gaa het een keer mis, dan zit je niet meteen met een slapeloze nacht.

Het beste kun je fruit gaan geven als je kind 4 groentes goed eet.

Terug
Bovenaan