hoevaak klussen!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Mag ik even om wat advies vragen? Ik heb ongeveer 10 april mijn NOD heb een beetje een onregelmatige cyclus.Ik vraag me alleen soms af hoevaak we nou moeten/willen klussen. om de dag of elke dag ik weet het niet meer. Ik zit nu in de vierde ronde en ik denk iedere keer dat ik super goed heb geklust en iedere keer komen toch die rode duivels weer helaas. Wat kan ik het beste doen.Ben ook aan het tempen ik hoop dat ik hierdoor een stuk wijzer wordt.

alvast bedankt

Veel liefs, suus 1980

Hoi Suus,

Volgens mij is om de dag klussen het beste...vanwege de kwaliteit van de zaadjes van de man...Maar ik weet hoe moeilijk dat is om een hele maand vol te houden...Mijn eerste maanden nadat ik gestopt was met de pil waren ook erg onregelmatig...nou dat klussen was eerst leuk maar werd al snel wat vermoeiender...zo om de dag iedere keer..
En ik ben inmiddels 16 maanden verder en ook nog niet zwanger...of het werkt...weet ik dus ook niet...maar ik doe het maar wel..
Succes
Groetjes Linnepinnie

Hoi hoi

2 a 3 keer in de week is voldoende. De beste adviezen zijn om de dag....niet vaker!! Zo ligt er altijd een vers voorraadje zaad klaar voor je eitje, en heeft je man genoeg tijd om nieuw zaad van goede kwaliteit aan te maken. Zorg wel dat het leuk blijft he..

liefs janine

Hai Suus,

Ik zit met hetzelfde probleem.
Mijn kortste cyclus was 44 dagen, daar haal ik 20 dagen vanaf (circa datum eisprong).
Vanaf die dag (bij mij dus dag 24) start ik met klussen, om de dag. Tot een week vóór de datum van mijn langste cyclus. Snappie?? Hoef je dus niet vanaf de eerste dag te beginnen, want dan blijft het niet meer leuk. Al moet ik zeggen dat het nu ook niet altijd even leuk is hoor, maar het is voor een goed doel.

Alleen, of mijn methode werkt weet ik niet? Ik ben er nog niet zwanger door geworden.

Suc6.

Benthe

Dag meiden,
Ik lees overal op het forum dat om de dag seks het beste is. Ik temperatuur en houd alle bij op Fertility Friend, een site met superveel info over zwanger worden. Zij zeggen dat om de dag seks alleen wenselijk is indien de zaadkwaliteit van de man toch al lager is. Is dat niet het geval dan gaat deze regel niet op en kun je het best zo vaak mogelijk seks hebben tijdens de dagen van je eisprong. Als jij bijvoorbeeld slijmvlies hebt van mindere kwaliteit dan overleven zaadjes minder lang en neemt de kans op zwangerschap af, in dat geval kun je dus het best vaker seks hebben. Ik ga het in elk geval afwisselen. Afgelopen maand heb ik om de dag seks gehad, komende periode wil ik iedere dag proberen. Ik heb nog even de tekst van FF gekopieerd:

Intercourse Frequency
There has been some speculation that couples who are trying to conceive should reduce the frequency of sexual intercourse during the fertile window to increase sperm supply. This is not true for most couples. While couples with known male factor issues should consult their doctor for the best intercourse strategy, couples with normal fertility and no known sperm issues should not reduce the frequency of intercourse in the fertile window. Your probability of conception is increased when you have intercourse multiple times in your fertile window. While it is true that sperm concentrations decrease slightly with increasing intercourse frequency, frequent intercourse is still more likely to result in conception than infrequent intercourse for couples with no male factor fertility issues. Each additional act of intercourse within your fertile window increases your probability of conception for that cycle.

Groet, Daan

Terug
Bovenaan