hoevaak klussen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wat is nu beter,om de dag of iedere dag rond de eisprong klussen?
Van de een hoor ik dat t beter voor t zaad is om om de dag te gaan klussen,maar mijn achterbuurvrouw die wou zwanger worden en de gyn heeft haar gezegt dat ze ,toen bleek dat ze een eisprong had,zo veel mogelijk moest gaan klussen!Dus nu weet ik het niet meer!
Wat is jullie ervaring?
Zijn de zwangeren onder ons zwanger geworden van om de dag klussen of iedere dag?

liefs Caro

Hoi, Goedemorgen..
Ik weet niet het goede antwoord, maar hoor ook dat de gyn vaak zegt dat het niet uitmaakt hoevaak...Zelf denk ik  dat het even de tijd moet krijgen om weer ''aangemaakt'' te worden.??
Alleeen hoe zit het dan toch met het feit dat als je rond je ei elke dag 1, of misschien wel vaker, geklust hebt, dat je dan niet zwanger bent..
Dat moet toch goed gaan dan??
Dat is iets wat ik niet begrijp..
Groet R

Hey Caro,

weet je tegen mij is ook altijd gezegd dat je beter om de dag kan klussen (staat ook overal te lezen op internet) maar eerlijk gezegd bij ons wil het zo toch nog niet echt lukken. Zijn aan ronde 7, eerste kindje bezig. Trouwens ze zeggen toch dat je er niet teveel mee bezig mag zijn ..... Dan lijkt mij spontaan klussen een betere optie. Wij gaan het alvast eens proberen.

Liefs en veel succes, Caroline

Lieve Caro !
Wat ik weet is dat het inderdaad beter is om niet elke dag te klussen maar om de dag.
Het zaad gaat er anders van achteruit en is niet zo sterk meer.
Wij deden het in het begin, rond de vruchtbare periode, ook elke dag.
Na ruim een jaar, zijn we om de dag gaan klussen en toen was ik gauw zwanger.
Kan ook zijn dat het een toevalstreffer was....maar toch.

Groeten van Miena.

hoi hoi

ik heb ook een paar keer gelezen dat om de dag klussen beter is,dan is het zaad wat sterker dan als je het elke dag doet....
en blijft het ook wat leuker voor je zelf...

xxtam80 (ronde 12)

Ik heb ook gehoord dat om de dag beter is, maar als het na lang proberen nog niet is gelukt en een gyneacoloog zegt het, dan geloof ik de gyn wel hoor. Dan zal er wel een reden voor zijn. Misschien dat zijn zwemmertjes maar een dag blijven leven?
Maar idd het moet wel leuk blijven.............

Bij dat laatste sluit ik me graag aan: het moet wel leuk blijven. De afgelopen 13 rondes hebben we ons vaak voorgenomen om zo veel mogelijk te vrijen. Maar door een onregelmatige cyclus had en heb ik geen idee van wanneer ik mijn eisprong heb. Elke dag haalden we niet, en om de dag soms wel en soms niet. Maar wel elke 2, 3 dagen van zodra de menstruatie voorbij was totdat hij weer begon. Dat is vaak wel gelukt. Nu is het dus raak! We hebben de afgelopen ronde niet meer of vaker of anders gevreëen dan in eerdere rondes.
Groeten, vis78

hallo,

het maakt soms niet uit hoe vaak je klust...ik ben nl van mijn eerste kind van 1 keer klussen in de vruchtbare periode zwanger geraakt,
Maar ik heb ook gelezen dat het beste om de dag is.

Terug
Bovenaan