Hoevaak moet een baby ontlasting hebben?

Hoi ik heb een dochtertje van 12 weken en ik weet niet meer wat ik kan doen. Vanaf haar 2de week van de geboorte hebben we veel trubbel. Ze kan niet uit haar eigen poepen. We hebben laxeermiddel gekregen toen van de arts. Dat werkte maar een keer. Nu zaten we enkele weken op forlax in het begin ging het kei goed maar nu een tijdje ook niet. Ze heeft veel pijn en krijst alles bij elkaar ook om een scheetje doet ze er lang over en daarna begint ze weer hard te huilen. Ze heeft elke keer perdrang. Ze is sinds donderdag opgenomen in het ziekenhuis ter observatie voor andere dingen. Ze zeggen dat het normaal is dat een baby 1 of 2x in de week poept en dat ze last heeft van een prikkelbare darm. Ik wil het hierbij niet laten en verdere onderzoek aanvragen. Is hier iemand bekend mee? Mijn gevoel zegt nog steeds dat er iets is ondanks dat ze een echo heeft gehad en het goed was.

Bedankt alvast.

Ps mij hart breekt als ik haar zo zie ?
 
Wat zielig zeg ?
Krijgt ze borstvoeding? Op het consultatiebureau zeiden ze dat het dan maar zo tien dagen kan duren voordat er ontlasting is.

Ik kan ook chiropractie/osteopathie aanraden. Mocht je in de buurt van Zeeland wonen (of de rit er voor over hebben, zoals ik) raad ik Frank de Bakker aan.

In elk geval sterkte!
 
Ik heb geen ervaring (mijn zoontje poept 3-4x op een dag), maar met de diagnose een prikkelbare darm zou ik niet akkoord gaan. Mijn man heeft dit ook en zijn behandeld arts vertelde dat je deze diagnose alleen krijgt als alles verder uitgesloten is en er geen echt aantoonbare reden gegeven kan worden.
 
Terug
Bovenaan