hoevaak poetsen?

Hoi,

Even een vraagje over tandenpoetsen...
Vanaf wanner ga je 2x per dag poetsen? Mijn dochter van 15 maanden heeft 6 tanden/kiezen boven en bijna 4 tanden/kiezen onder.
Thanx!!
 
Ze adviseren vanaf 2 jaar twee keer per dag te poetsen. daarvoor 1 keer. maar als jij vind dat je het al twee keer moet gaan doen dan moet je dan gewoon doen.
 
Thijmen is nu 18 maanden en op 2 tanden na al helemaal klaar!
dus daarom, maar vooral omdat ie het leuk vind om met ons mee te doen, poetsen we 2x zijn tandjes...

liefs
 
Tja..... ze adviseren idd vanaf de tweede verjaardag twee keer te gaan poetsen..... Ik weet wel dat teveel fluor niet goed is, daarom is er ook speciale tandpasta voor baby's en peuters....

Maar dan vraag ik me af of je met twee keer per dag poetsen niet teveel fluor aan je kindje gaat geven... Mijn dochter eet namelijk de meeste tandpasta op zodra ze de borstel in haar mond krijgt...... En hun lichaampjes zijn toch kleiner met 1 jaar dan met 2 jaar.......
 
Advies is om vanaf 2 jaar 2x per dag te gaan poetsen, dat wil zeggen s morgens na de maaltijd en s avonds voor het slapen gaan(en daarna niets meer eten of drinken behalve water)
Wil je al eerder beginnen met 2x per dag poetsen lijkt mij dat geen probleem.
Het fluoride gehalte in de speciale peutertandpasta is aangepast. Kindjes kunnen dit ook zonder probleem doorslikken.
Een beetje tandpasta ter grote van erwt is echter al voldoende om de tandjes mee te poetsen!
 
Je kunt ook 1 keer zonder tandpasta poetsen. Gewoon om er alvast aan te wennen. De tandpasta is niet nodig om de tanden en kiezen schoon te maken. Dat doe je met het poetsen.
 
Terug
Bovenaan