Hoevaak seks om zwanger te worden?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Vanochtend voor het getest om te kijken of ik vruchtbaar ben en de test van cn geeft dat aan met aan knipperende smiley.</p><p> </p><p>Nu is mijn vraag hoevaak we moeten 'klussen' om het gewenste resultaat te krijgen. </p><p> </p><p style="text-align: left;">Groetjes</p>

Ik had de app maya. Daar kun je alles precies bijhouden. En wij hadden voornamelijk seks in mijn vruchtbare dagen. Je moet er wel wat voor over hebben omdat je natuurlijk moet als je een baby wilt. Buiten mijn vruchtbare dagen om wad het wanneer we echt zin hadden. Maar in de vruchtbare dagen ook maar 1x per dag. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jullie het beste werkt en fijn voelt.. Succes! 

Uit het Oei ik groei zwangerschapsboek: de vier tot vijf dagen voor de eisprong tot een paar uur van de dag erna. 
Op meerder websites is dit trouwens na te lezen.
Succes!

Hey,
Je hebt nu een knipperende smiley, die kan nog wel een paar dagen aanhouden. Pas bij de vaste smiley komt 24 uur later de eisprong. Dus nog ff door blijven testen. Je kunt nu natuurlijk wel beginnen met seks hebben. 

1 keer is genoeg ;) Het ligt natuurlijk allemaal aan de timing. Zaadcellen kunnen best een paar dagen overleven in het lichaam, dus "te vroeg" is geen probleem. Een eicel daarentegen houdt het onbevrucht niet zo lang uit, dus te laat kun je wel iets makkelijker zijn.
Hou er ook rekening mee dat een zaadlozing minder effectief (lees: minder levende spermacellen bevat) is als je kort na elkaar meerdere keren seks hebt. Het algemene advies is daarom ruwweg om de dag, zeker in je vruchtbare periode :)

Succes!

Tja om de dag lijkt me meer dan genoeg toch. Wat al gezegd wordt, zaadcellen overleven het wel even en zeker als ze terecht komen in de vruchtbare omgeving. Ik was niet van plan ovulatietesten te doen maar na ineens veel cervixslijm te verliezen vrijdag had ik toch maar die dag een ovulatietest gedaan. Die was mega positief! (zie foto) maar die dag konden we niet vrijen. De avond daarvoor al seks gehad en de avond daarna ook. En nu afwachten. Maar dat lijkt me voldoende. 

Jeetje, ik dacht al. Wanneer komt gebruiker10126470 weer eens met haar reclame berichtjes die telkens naar een en dezelfde website doorverwijzen? En ja hoor, daar is ze weer! Best wel een drukke dag voor je zeker?

Terug
Bovenaan