Hoevaak vrijen rondom ovulatie?

<p>Ik lees wisselende informatie. Mbt dat sperma moet verversen.De een zegt om de dag vrijen dus maandag wel dinsdag niet dan woensdag weer wel.Weer anderen zeggen elke 3 dagen.. dus maandag, donderdag..zondag.. en dan heb je weer mensen die zeggen onzin gewoon elke dag.We zitten nu in poging 4 en deden tot nu toe om de dag in de vruchtbare periode maar nu twijvel ik toch.Zou het echt wat uitmaken??<br /><br />We gebruiken wel ovulatie testen ook om de dagen te vinden.</p>
 
Hoe vaker je seks hebt, hoe meer kans! Dus als jullie zin hebben zou ik er gewoon voor gaan. 
Dat om de dag vrijen wordt aangeraden voor een specifieke groep mannen, met mindere spermakwaliteit.
Tegelijkertijd zou 1x al genoeg kunnen zijn natuurlijk. Dan kun je het beter van te voren doen, een zaadcel blijft 3-6 dagen leven. Dus dan ligt'ie al klaar ;) Succes!
 
 
Spannend!! Bij ons was 1 keer seks, twee dagen van te voren genoeg. Dus het kan allemaal ? Succes, ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben. 
 
Dus voor gewone sperma kwaliteit zou elke dag vrijen geen probleem zijn?:)

dan denk ik dat we dat nu doen ipv om de dag. :).

 
wat fijn essie in 1x !  geniet er van :) 

Hopelijk is het deze ronde raak!   

als het goed is moet morgen volgens de app de ovulatie zijn.   de ovulatietest is nog wel niet dik genoeg. maar die kan soms ineens heel snel dik kleuren. 


 
De eerste keer hebben we geen ovulatietesten gebruikt en met regelmatig seks hebben (soms zelfs 2x per dag) was ik in ronde 2 zwanger. De tweede keer wel ovulatietesten gebruikt. We hadden dan sowieso op de dag van de positieve test en de dag daarna seks en was ik in ronde 5 zwanger. Verder de gehele cyclus zo'n beetje om de dag. Ik denk dus dat het allemaal weinig verschil maakt. Regelmatig seks hebben is voldoende
 
Regelmaat seks is voldoende. Ik denk dat er niet zo zeer een goed op fout zit in de frequentie. Hou alleen in je achterhoofd dat het bij 2 gezonde mensen alsnog een jaar kan duren voordat je zwanger bent. Dit is het gemiddelde.
Het verschilt nou eenmaal per persoon. Doen wat goed voelt werkt het beste?
 
Wij lopen in het ziekenhuis vanwege een eicel rijpingsprobleem bij mij. Met mijn  vriend is alles goed. Het  ziekenhuis adviseert om het om de dag te doen en bij voorkeur ook voor de eisprong. Wij komen meestal op 3x uit.
 
Terug
Bovenaan