Hoeveel aankomen?

Hoi!

Vanaf hoe ver in de zwangerschap merkte je gewichtstoename? Ik ben een halve kilo aangekomen tussen de 12 weken en 8 weken. Ik las dat je 0,5 kg per week aankomt vanaf 20 weken. Dus lijkt me wat vroeg. Wat merken jullie?
 
Een halve kilo is echt heeel weinig tot 12 weken. Het is logisch dat je al aankomt want er groeit al van alles in je buik ?.
Vanaf 20 weken kun je per week gemiddeld 0,5 aankomen ómdat het dan heel hard gaat.
Maar in het begin in 4 weken maar een 0,5 kilo is gewoon normaal.
Ik kwam vanaf 26/27 weken ineens heel hard aan. Daarvoor geleidelijk aan.
 
Dat wisselt echt per persoon! Ik ben nu voor de 15 weken niets aankomen, terwijl ik wel een buikje had. Totaal tot 40 ook maar 8 kilo, waarvan 4 kilo kind ;-)
 
Oh poeh ik zat toen al wel iets verder hoor ? 
Het is per persoon verschillend en kan zelfs per zwangerschap verschillen. Mijn beste vriendin kwam eerst 13 kilo aan en bij de tweede maar 7 kilo. 
Ik zelf ben bij de eerste 18 kilo aangekomen, en dat was ook veel vocht ivm een vergiftiging. Een week na de bevalling was ik er 16 kwijt. Nu ben ik 28 weken zwanger en 10 kilo aangekomen. Waarvan de laatste vier weken 4 kilo erbij. Ik heb ook ineens weer dikke onderbenen en voeten van het vocht. Met 12 weken zat er al wel een kilo of 2/3 aan hoor.
 
In mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 12.5 kilo aangekomen. Waarvan er uiteindelijk weer 11 kg vanaf zijn gegaan. Dit ging echt in sprongen. Soms weken bijna niets en dan ineens 1 of wel 2 kilo in een week. Nu bij 13 weken ongeveer 1.5 kg in totaal. Je gewicht zegt niet alles. Het is vooral belangrijk gewoon zoals altijd te blijven eten. Met af en toe een keer toegeven aan je eetdrang?
 
Terug
Bovenaan