Hoeveel aankomen?

<p>Hoi Meiden,</p><p> </p><p>ik ben nu 18 weken en 55,6 kg.</p><p>in begin was ik 1 kg afgevallen door misselijkheid en overgeven. Toen was ik 53. Voor me zwangerschap wilde ik weer naar me oude gewicht 54kg(wat ik ook was toen). Ik ben dus nu 1,5 kg aankomen. Ookal is onze weegschaal niet echt de beste meer hoor dus of ik de waardes vertrouw is een andere vraag. Maar mijn vriend vind het weinig en denkt dat het meer moet zijn omdat de baby moet groeien natuurlijk. Wat is normaal? Moet ik de vk bellen hierover? </p>

Elk lichaam is anders. De een komt 20kg aan, de ander valt juist af tijdens een zwangerschap. Bij de controles vervolgen ze de groei van je baarmoeder en je baby. Krijg je een 20 weken echo? Dan meten ze namelijk ook hoe groot je baby is. Zolang de verloskundige bij de controles zich geen zorgen maakt over de groei hoef je je er geen zorgen over te maken

Hoihoi! Allereerst denk ik dat navraag doen bij de vlk nooit kwaad kan. Tegelijkertijd denk ik ook, dat als je controles gewoon goed zijn, dat je weinig te vrezen hebt. De een komt nu eenmaal meer aan dan de ander en ook op verschillende momenten. Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik ook maar niet aan (ik geloof pas vanaf week 25 echt, daarvoor was ik ook alleen maar afgevallen en er kwam niks bij) maar met de baby ging het prima. De vlk grapte dat de baby me gewoon van binnen op at :) Nu ben ik 20 weken zwanger van de tweede en al 5 kilo aangekomen. Geeeeen idee waar het aan ligt.

Geen zorgen maken hoor, de baby's nemen meestal gewoon wat ze nodig hebben! ;)

Ik zou me geen zorgen maken. Ik ben zelf begonnen op 95 kg en nu nog steeds 94.8 kg, nu 26 weken zwanger. De ene komt meer aan dan de andere en zeker in het begin. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het met 20 weken ook pas 2 kg erbij.

Dankjewel voor jullie reacties!! 
bij elke echo horen we elke jeer dat kindje goed groeit en was laatst al iets groter als normaal woensdag moet ik voor 20 weken echo dus denk inderdaad dat het dan wel goed zit wie weet kom ik over paar weken heel veel aan maar ben blij dat ik niet de enige ben

Ik ben in de eerste 13 weken 9 kg afgevallen, nu 23 weken zwanger en langzaam komt er wat bij. Met verloskundige doorgenomen wat ik eet op een dag en dat was prima. Kindje pakt ook veel energie en hormonen kunnen ook invloed hebben op je stofwisseling. Niet iedereen komt evenveel aan, zolang het kindje goed groeit is het prima, wij doen het even met de restjes :)

Hoi!

Ik was in het begin ook erg misselijk en viel 3 kilo af.
Daarna kwam ik weer wat aan, maar pas na week 20 van mijn zwangerschap zag je het ook op de weegschaal flink oplopen (ookal had ik toen al even een heel mooie ronde buik). Daarvoor maar heel weinig.
Uiteindelijk 17 kilo aangekomen, de laatste knetterkilo’s kwamen vanaf week 30 er nog ff flink aan.
Het zegt echt niets over of je kindje wel of niet goed groeit hoor. Dat zeggen de controles bij de verloskundige ?

Ik zou niet te veel letten op je eigen gewicht. Wat de andere hiervoor ook zeggen: je VK houdt je kindje en de groei in de gaten. Dat is het belangrijkste. De ene komt veel aan en de andere mama juist maar weinig. Ikzelf begon pas kilo’s te maken na 25 weken. Doch zegt je eigen gewicht niks over je zwangerschap.
Twijfel je heel erg? Contact je VK, daar zijn ze voor ❤️

Terug
Bovenaan