hoeveel afgekolfde borstvoeding??

Hoeveel borstvoeding geef je in een flesje??
Dochtertje is nu 14 weken en weegt 6.1 kilo.
Als je kijkt op de verpakking van flesvoeding is het 4 flessen per dag, en dan 210 water en 7 schepjes voeding. Dus totaal van een kleine liter per dag.

Hoe doen de mama's die nog volledige borstvoeding geven dit??

Groetjes Michelle
 
Hallo,

Ik geef mijn zoon (bijna 19 weken en ong 6,5 kilo) ongeveer 3 keer de fles (in totaal krijgt hij 5 voedingen) en dan krijgt hij ong. 200 ml bv. Meestal drinkt hij dit helemaal op, maar het kan zijn dat je dochter al genoeg heeft aan 180 ml of juist meer nodig heeft.

groetjes wing
 
Hoi,

Grappig, ik heb deze vraag laatst ook op dit forum gesteld!
Ik kreeg als antwoord dat je het egwicht van je kind moet vermenigvuldigen met 150ml. en dan delen door het aantal voedingen. Op het cb bevestigden ze dit.

In jouw geval dus 6,1 * 150ml. = 915ml. Bij 5 voedingen is dat
915ml. / 5 =183ml. per voeding.

Groetjes,

Gea
 
Hoi Michelle,
Aan dat rekensommetje kom ik lang niet. Mijne is 14 weken en woog vorige maand 6 kilo. Ik doe 140 in de fles en ben blij als er 100 gedronken wordt. Ik ben begonnen met flessen van 200. Maar zoveel hoef ik er echt niet in te doen. Ik zou even proberen, je merkt snel genoeg hoeveel het wil drinken. (als het dan al lukt he, dat hopen we wel)
Marijke  
 
Hoi,

Mijn dochter is ook 14 weken en krijgt nu 165 ml. als ik haar een flesje afgekolfde melk geeft. Ze krijgt nog 6 voedingen per dag. Meestal drinkt ze elk flesje op, maar soms blijft er uit het tweede flesje wat ze krijgt op een werkdag van mij nog 70-80 ml over. Per week dat ze ouder wordt krijgt ze 5 ml meer.

Groetjes Sonja
 
Terug
Bovenaan